فرهنگ اصیل ایرانی در هیچ کجا رعایت نمی شود

۲۱ آبان ،

فرهنگ اصیل ایرانی نه تنها در سینما بلکه در هیچ کجای دیگر نیز رعایت نمی‌شود.

سپند امیرسلیمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص علل کمرنگ شدن فرهنگ اصیل ایرانی در آثار سینمایی گفت: فرهنگ اصیل ایرانی نه تنها در سینما بلکه در هیچ کجای دیگر نیز رعایت نمی شود و در صورت ساخت چنین فیلم هایی فقط تکه کلام ها و برخی نکات منفی در جامعه رایج می شود.
وی افزود: متاسفانه به دلیل صنعتی بودن سینما در ایران و کسب درآمد به هر طریق از این هنر سینما به سمت سلیقه عموم مردم رفته که در صورت ساخت یک فیلم با مضمون فرهنگ اصیل ایرانی هیچ استقبالی نمی‌شود.
این بازیگر تصریح کرد: البته به دلیل فرصت های از دست رفته و فاصله های پیش آمده در این میان و درگیری بر سر مسائل گوناگون نتوانستیم کاری انجام دهیم.
امیر سلیمانی با اشاره به سردرگمی و گمگشتگی زنان در آثار سینمایی گفت: سینمای آینه جامعه و نمایانگر اتفاقات موجود در آن است البته گاهی اوقات تماشای برخی قسمت های یک فیلم به دلیل احساس همذات پنداری با قصه عملکرد و شخصیت های موجود در آن مثبت ارزیابی میشود.
وی در ادامه عنوان کرد: اما به طور کلی به دلیل انطباق این مسائل با ناهنجاری های موجود در جامعه نمی‌توان از آن ها به عنوان نکات منفی نام برد.
سلیمانی با تاکید بر فرهنگ مصرف گرایی خاطرنشان کرد: هیچ فیلم و سریالی مروج فرهنگ مصرف گرایی نیست بلکه این موضوع برگرفته از واقعیت ها ی موجود در جامعه است و اگر برخی مسائل در آثار منعکس نمی شود به دلیل نبود اجازه کار است.
وی تصریح کرد: به طور کلی اتفاقات داخل سینما تحت تاثیر جامعه است زیرا سینمای ما به دلیل عدم قدرت کافی قادر به تاثیرگذاری در جامعه نیست./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.