فرهنگ برای تداوم نظام دینی اسلامی ضروری است

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

به گزارش تفسیری خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبری بیستمین دوره هفته کتاب که دقایقی پیش در ساختمان فجر با حضور علی اسماعیلی، محمد الهیاری و مهدی جعفری برگزار شد، علی اسماعیلی معاون فرهنگی ویر ارشاد گفت: اعضای هیات هفته کتاب با مشارکت بیش از ۷۰ سازمان فرهنگی با دو هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه کتاب جلسات متعددی برگزار کرد که نتیجه آن افزایش سطح اعتماد عمومی مدیریت افکار عمومی و تولید و انتشار یافتن فرهنگ عمومی جامعه است.
وی ادامه داد: امروزه آنچه که در راس مولفه های تاثیرگذار به عنوان یک حرکت پویا برای تداوم نظام دینی – اسلامی ضرورت پیدا می کند توجه به مولفه فرهنگ است بنابراین برای رسیدن به تبیین و تفسیر و تقویت شایسته این مولفه شاید بکوشیم تا به قله افتخار فرهنگی برسیم.
اسماعیلی گفت: ما در جامعه ای فرهنگی رشد کردیم به عنوان مثال پیامبر اکرم(ص) رسالت خود را با خواندن آغاز کرد بنابراین باید در این عرصه بزرگان و نام آورانی حضور پیدا کنند و اهالی دانش هم راهبری را برعهده بگیرند.
معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت: بنابر تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند هیچ چیز جای کتاب را پر نمی‌کند در این جهت مقام عالی وزارت ارشاد روز کتابخوانی را در تقویم به ثبت رساند و همچنین با ارائه مجوز به ۶۹ هزار کتاب به رتبه  اول در منطقه رسید.
وی ادامه داد: ما در بیستمین دوره هفته کتاب پیشرفتهای خوبی داشتیم که اولین گام آن تشکیل ستاد هفته کتاب و حضور فعال پیش از ۷۰ دستگاه فرهنگی که نشان دهنده توجه به این حوزه است مشارکت داشته اند.
اسماعیلی افزود: هفته کتاب از ۲۰ آبان با تجدید بیعت با امام راحل و شهدا در حرم امام (ره) آغاز به کار می‌کند و در ۲۷ آبان سال جاری با شعار کتاب مروج ارزش ها و فرهنگ مقاومت خاتمه می‌یابد.
وی ادامه داد: ما در این هفته تجلیل از خادمان نشر، برگزاری ۳۹۶۵ نمایشگاه ها در مدارس، ۱۱۸۳ جشن کتاب و ۳۱۹ برنامه ویژه نمایشگاهها و افتتاح نمادین در محل نماز جمعه تهران با حضور بسیجیان خواهیم داشت.
اسماعیلی ادامه داد: همچنین در هفته کتاب اهدای ۳ هزار جلد کتاب به آذربایجان شرقی، ۳۰ میلیارد ریال کتاب به استانها، ۵۳۰ مورد اجرای کتابخوانی در سراسر کشور، رونمایی ۱۳۶۶ عناوین تازه کتاب و نشست بزرگ تشکل های صنفی سراسر کشور با حضور ۳۰۰ ناشر در سراسر کشور را داریم.
سرپرست معاونت فرهنگی اظهار داشت: ۱۸۰ برنامه ویژه مرتبط با پیامبر اکرم (ص) و محکومیت اهانت به ساخت قدسی ایشان را خواهیم داشت.
همچنین محمد الهیاری دبیر بیستمین دوره هفته کتاب در این مراسم گفت: ما در هزار نقطه کشور نشت کارشناسی در استانها و تجلیل از خادمان نشر و نیز تجلیل از خبرنگاران حوزه کتاب را خواهیم داشت./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.