فرهنگ بهبود مستمر باید در جامعه نهادینه شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از ۱۱ برابر شدن تعداد بنگاه‌های متقاضی دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تقوی رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در اولین مراسم تقدیر از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان استان تهران گفت: آنچه به عنوان فعالیت اقتصادی در جامعه اتفاق می‌افتد انتهایش مصرف‌کننده است.

وی افزود: وقتی از مصرف‌کننده حرف می‌زنیم به معنای عام مردم است.

تقوی با بیان اینکه باید در جامعه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نهادینه شود اظهار داشت: امروز رعایت حقوق مصرف‌کننده به عنوان یک اصل محوری در اقتصاد مورد توجه است و این به معنای آن است که اگر مصرف‌کننده‌ای نباشد تولید و تولیدکننده نیز بی‌معناست.

وی ادامه داد: در فرهنگ ارزشی و اقتصاد اسلامی ما دو مقوله حقوق مصرف‌کننده و حقوق تولیدکننده از یکدیگر جدا نیست.

وی با اشاره به اینکه تولید و مصرف در یک فرآیند کاملا منطقی تعریف می‌شود اظهار داشت: حقوق مصرف‌کننده در رضایت داخلی مشتری محدودیت ندارد و هر چقدر در فضای علمی و اقتصادی‌تر پیش می‌رویم حقوق مصرف‌کننده گسترده‌تر می‌شود.

به گفته تقوی چهار مؤلفه قیمت،کیفیت، خدمات پس از فروش و خدمات قبل و هنگام فروش نیز از شاخصه‌های ارزیابی فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در کشور است.

**تأکید بر بهبود مستمر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در اولین مراسم تقدیر از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان استان تهران با تأکید بر نهادینه شدن رعایت حقوق مصرف‌کننده در جامعه گفت: یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی داخل‌زا و برون‌گرا بودن آن است.

وی افزود: این به معنای آن است که باید در جامعه کالا و خدماتی تولید شود که علاوه بر جلب رضایت مصرف‌کننده داخلی آن هم در سطح شایسته و بالا، قابلیت صدور و ماندگاری در بازارهای جهانی را نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس تفکرات مدیریتی نو،‌ در تولید کالا و خدمات توجه و دقت‌نظر به بازخورد ارائه آن کالا و خدمات در میان مردم و مشتریان به عنوان یک اصل مهم بسیار مورد دقت قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اظهار خرسندی از برپایی اولین مراسم تقدیر از واحدهای برتر جامی حقوق مصرف‌کنندگان استان تهران گفت: یکی از اهداف مهم برپایی چنین مراسماتی تأکید بر فرهنگ بهبود مستمر تولید کالا و خدمات در کشور است.

وی ادامه داد: اگر بنگاه‌های اقتصادی کشور توجهی به بهبود مستمر تولید کالا و خدمات در جامعه نداشته باشند بسیار زود رقبا چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای خارجی جای ما را خواهند گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.