فرهنگ سازی در استفاده از فضای سایبری عامل پیشگیری از وقوع جرایم است

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار ‘سیدکمال هادیانفر’ با بیان اینکه ابزار فناوری اطلاعات نقش انکار ناپذیری در رقابت‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجارت، اخلاق و دینی در عرصه های ملی و بین المللی ایفا می کند، افزود: اهداف پلیس فتا ناجا حفاظت از اموال، منافع و اسرار ملی و ارتقا امنیت و حفظ حریم خصوصی افراد در فضای سایبر در حوزه وظایف ناجا است.

وی در مورد افزایش ۶۰ درصدی قدرت پلیس در فضای سایبری، اظهار داشت: چشم انداز پلیس فتا در عرصه کنترل جرایم کشف ۸۰ درصدی است.

این مقام مسوول در ادامه عوامل اقتصادی فرهنگی، مشکلات روحی روانی، تلقین افسردگی، عصبانیت، حسادت، انتقام جویی، حس تنفر، خودکم بینی، حقارت، حس رقابت و کنجکاوی را از علل شکل گیری از این نوع جرایم برشمرد.

سردار هادیانفر از ویژگی های منحصر به فردی که فضای سایبری را از دیگر رسانه‌ها متمایز می‌سازد، جهانی بودن آن و شکسته شدن مرزهای جغرافیایی آن دانست و تصریح کرد: ارتقای سطح اطلاعات نسبت به فضای مجازی و اطلاع رسانی در زمینه جرایم سایبری و راه های مقابله با آن، ارتقا سطح باورهای دینی و اخلاقی به ویژه در میان جوانان و نوجوانان نمونه‌های پیشگیری از شکل گیری جرایم در فضای مجازی است.

اجتمام ** ۱۷۸۸ ** ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۳۷۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.