فرهنگ سازی موجب افزایش سهم ایران از اقتصاد اینترنتی می شود

فاضلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: به دلیل برخی از تخلفات صورت گرفته در فضای اینترنت بسیاری از افراد دید خوبی نسبت به این فضا ندارند و ترجیح می‌دهند کارهای روزمره خود را به طور حضوری انجام دهند.

این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد نماد اعتماد الکترونیک توسط وزارت بازرگانی اظهار داشت: فروشگاه های معتبر اینترنتی شناخته شده و افراد با اعتماد بیشتری اقدام به اینگونه خرید می کنند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های امنیتی فضای مجازی اظهار داشت: این امر موجب افزایش امنیت در تراکنش ها و کاهش هزینه و زمان می شود.

فاضلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ایران عرصه تجارت الکترونیک بر روی دستگاه های الکترونیکی است و بیشتر محصولاتی که در فضای مجازی خرید و فروش می شود محور است و این در حالی است که نیاز به تنوع بیشتر در این فضا داریم تا مردم نیازهای روزمره خود را از اینترنت تهیه کنند.

فاضلی خاطرنشان کرد: با وجود اقبال عمومی در سال های گذشته برای انجام فعالیت های فروش در فضای مجازی هنوز یک سیستم منسجم فروش در فضای سایبر در کشور وجود ندارد.

وی افزود: در سال های گذشته نگاه خوبی به فناوری اطلاعات و همچنین نرم افزارها و برنامه های کاربردی تحت وب وجود داشت، اما در حال حاضر نگاه وزارت ارتباطات بیشتر به مقوله های ارتباطی ماهواره ها و تجهیزات ارتباطی و سخت افزاری بوده است که لزوم توجه هرچه بیشتر به حوزه فناوری اطلاعات در کشور احساس می شود.

علمی**۹۱۹۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۹۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.