فرهنگ صحیح استفاده از اینترنت باید جایگزین فرهنگ غلط شود

۰۵م آذر ،

از طریق آموزش در خانواده ها، مدارس و دانشگاه ها فرهنگ استفاده صحیح از کامپیوتر، اینترنت و امکانات آن باید جایگزین شیوه های غلط گردد.

آزاده مجیری، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اینترنت قسمت زیادی از زندگی روزانه اشخاص به خصوص جوانان را اشغال می نماید و هر سال گزارش های بیشتری از اعتیاد به اینترنت می رسد. برای بسیاری از مردم، مفهوم اعتیاد به اینترنت قدری مبالغه آمیز است و اعتیاد را مربوط به مصرف داروها یا الکل می دانند.

وی گفت:اختلال اعتیاد به اینترنت یک اختلال فیزیولوژیک- روانی شامل تحمل( بالا رفتن مصرف)، نشانه های جدایی، اختلالات عاطفی و از هم گسستگی در ارتباطات اجتماعی است که اغلب در جوامعی که استفاده از آنلاین افزایش دارد، در حال گسترش است.

مجیری تصریح کرد:اعتیاد به اینترنت به عنوان یک مشکل بهداشتی اخیراً مورد توجه قرار گرفته است و جزء اختلالات روانی، دسته بندی گردیده و به تدریج به تعداد مددجویانی که به این دلیل به درمانگاه های روان پزشکی مراجعه می کنند افزوده می شود.

این روانشناس اظهار کرد: اینترنت دشمن نیست اما مردم به دلایل مختلف به آن وابسته می گردند زیرا آنها را از زندگی واقعی دور می کند. از آنجا که پیشگیری بر درمان مقدم است جای آن دارد که به این پدیده به عنوان یک مشکل بهداشتی که اغلب گریبانگیر نسل جوان و آینده ساز جامعه می می باشد توجه جدی مبذول گردد و از طریق آموزش در خانواده ها، مدارس و دانشگاه ها فرهنگ استفاده صحیح از کامپیوتر، اینترنت و امکانات آن جایگزین شیوه های غلط گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.