فرهنگ مشارکت خیران در تامین هزینه سلول های بنیادی در کشور وجود ندارد

دکتر’ جمالی ‘ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با توجه به اینکه هزینه تهیه یک واحد بند ناف خون در کشور ۱۵ میلیون ریال است، متاسفانه سازمان انتقال خون در هزینه های سلول های بنیادی اعتبار کافی ندارد و خیران نیز در این زمینه مشارکت نمی کنند.

وی با بیان اینکه ما نیازمند مشارکت خیران در این زمینه با جدیت هستیم، اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۷۰۰ عضو مرکز سپاس ( سلولهای بنیادی ) هستند و برنامه ریزی شده تا با تامین منابع مالی مشکل اعتبارات این مرکز برطرف شود.

بر اساس گزارش سازمان انتقال خون، حدود ۷۰ درصد از بیماران نیازمند دریافت سلول های بنیادی خونساز، فاقد خویشاوند مناسب ازنظر آنتی ژن های سازگاری بافتی هستند و ممکن است نیازمند دربافت این سلول ها از مراکز اهداکنندگان غیرخویشاوند در بانک های اطلاعاتی اهداکنندگان کشور یا در سطح جهان باشند.

این گزارش می افزاید: سن بین ۱۸ تا ۵۰ سال،عدم وجود بیماریهای زمینه ای مثل بیماری خونی، قلبی، کلیوی، کبدی و غیره، عدم ابتلا به بیماریهای عفونی قابل انتقال از طریق پیوند مثل هپاتیت و ایدز، عدم اعتیاد به انواع مواد مخدر ( تزریقی، خوراکی، استنشاقی ) از شرایط اهدا کنندگان است.

اجتمام **۹۰۲۲ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۲۶۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.