فرود و فراز ۳ ساعته دلار/سکه به ۷۱۰ هزارتومان رسید/جدول نرخها

با شروع مبادلات امروز بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا ۱ دلار و ۵۰ سنت کاهش یافت و به یکهزار و۵۸۰ دلار و ۹۰ سنت رسید. این افت به این دلیل بود که صبح امروز، دلار آمریکا در برابر همه ارزهای معتبر اروپایی و آسیایی به جز ین ژاپن تقویت شد.

سپس با تقویت یورو در برابر دلار، سیر صعودی قیمت جهانی طلا آغاز شد. تا لحظه مخابره خبر قیمت هر اونس طلا با ۳ دلار و ۴۰ سنت افزایش به یکهزار و ۵۸۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.

در بازار داخلی هم همانند روزهای اخیر روند نزولی قیمت ها در بازار آزاد ارز و طلا ادامه داشت. به طوری که در برخی از دقایق داد و ستدهای ظهر امروز دلار آمریکا حتی در نرخ یکهزار و ۷۸۰ تومان هم خرید و فروش شد، بر همین اساس بهای هر قطعه تمام سک طرح جدید تا ۶۹۹ هزارتومان نیز کاهش یافت. اما سپس قیمتها در بازار قدری تعدیل شد و بالا رفت. به طوری که طی ۳ ساعت بهای دلار به ۱۹۰۹ تومان رسید. البته با نزدیک شده به ساعات پایانی معاملات امروز، بهای دلار قدری کاهش یافت.

قیمت های ثبت شده در معاملات بعد از ظهر امروز بازار تهران بر اساس اعلام اتحادیه طلا، جواهر و صرافان تهران به شرح جدول زیر است:

نوع ارز و سکه(قیمت:تومان)

قیمت ظهر دوشنبه

قیمت بعدازظهردوشنبه

افزایش قیمت

دلار آمریکا

۱۸۸۴

۱۹۰۷٫۵

۲۳٫۵

یورو

۲۳۵۷٫۵

۲۳۸۰

۲۲٫۵

پوند

۲۹۵۲٫۵

۲۹۹۰

۳۷٫۵

تمام سکه طرح قدیم

۷۰۶۵۰۰

۷۱۲۵۰۰

۶۰۰۰

تمام سکه طرح جدید

۷۰۳۵۰۰

۷۱۰۰۰۰

۶۵۰۰

نیم سکه

۳۵۱۵۰۰

۳۵۵۰۰۰

۳۵۰۰

ربع سکه

۱۸۱۵۰۰

۱۸۳۷۵۰

۲۲۵۰

گفتنی است امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با وجود کاهش یکهزارتومانی نیمروز دوشنبه، با ششصد تومان افزایش نسبت به ظهر امروز به ۷۲ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

درهم امارات هم در حال حاضر ۵۱۵٫۵ تومان معامله می شود.


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.