فروردین ۹۲ زمان آغاز محاکمه غیابی متهمان ادعایی ترور رفیق حریری

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘دانیال فرانسین’ قاضی مقدمات اجرایی دادگاه ویژه بررسی ترور ‘رفیق حریری’ نخست وزیر اسبق لبنان، بعد از دیدارهای دوجانبه با هریک از عوامل دفاع، وکیلان و متضرران از این حادثه، طبق ماده ۹۱ قانون قواعد اجرایی دادگاه، تصمیم به برگزاری این جلسه گرفته است.

این تصمیم ده روز قبل از شروع مرخصی قضات دادگاه گرفته شده است؛ بنابراین پیش بینی می شود که طی ده روز و قبل از شروع مرخصی دادگاه، این تصمیم ها از سوی دادگاه منتشر شود.

‘مارتن یوسف’ سخنگوی دادگاه بین المللی لبنان در گفتگو با روزنامه لبنانی ‘الجمهوریه’ با اشاره به تعیین زمان شروع محاکمه های غیابی دادگاه حریری گفت: تعیین این زمان، فرصت و گام خوبی برای دادگاه بین المللی و مردم لبنان است.

رفیق حریری بهمن ماه سال ۱۳۸۳ به همراه ۲۱ تن از همراهانش در انفجاری در بیروت کشته شد و به دنبال آن سازمان ملل کمیته بین المللی برای شناسایی عوامل و جزئیات این ترور را تشکیل داد.

دادگاه حریری چهار تن از اعضای حزب الله را به ترور رفیق حریری متهم کرده لذا سال پیش دبیرکل حزب الله اعلام کرد که حزب الله با پرداخت بودجه دادگاه حریری مخالف است اما پس از تهدید میقاتی به استعفا و با پا درمیانی رییس مجلس در مقابل این اقدام سکوت کرد.

‘مصطفی بدرالدین’ و ۳ متهم ادعایی دیگر دادگاه حریری امروز به الگو، سرمشق، قهرمانان و شرف شیعیان لبنان مبدل شده اند و طبق سخنان سید حسن نصرالله ‘کسی نمی تواند این قهرمانان را بازداشت کند و اگر کسی دست به ‌آنها دراز نماید، دست وی بدون هیچ درنگی قطع خواهد شد چرا که این دست، دست رژیم صهیونیستی است.’

خاور**۱۰۳۰ **۱۵۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۹۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.