فروشندگان تلفن همراه زیر ذره‌بین بازرسی تعزیرات

۲۱اردیبهشت، موبنا- به نقل از رییس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات هم اکنون تمامی واحدهای صنفی فعال در حوزه موبایل بطور مستقیم و غیرمستقیم تحت نظارت بازرسی متعدد وزارت صنعت و معدن و تعزیرات قرار دارند.

“مهدی عبقری” اظهار داشت:‌ با بازرسی‌های متعدد صورت گرفته امروزه بیشتر متخلفان شناسایی شده‌اند و از سوی دیگر شرکت‌های واردکننده نیز از طرق مختلف هم از قبیل واردات قانونی مندرج در گمرکات جمهوری اسلامی، ثبت سفارش و توزیع اجناس و هم از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا رصد شده است.

وی با اشاره به ساماندهی بازار تلفن‌همراه گفت: تاکنون کارهای اساسی وزیربنایی خوبی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اقدامات مناسبی از سوی طرح شبنم صورت پذیرفته که کاهش حجم واردات غیرقانونی و قاچاق موبایل در سال قبل خود گواه این مدعاست.

عبقری افزود: هرچند در این میان ناهماهنگی‌هایی از سوی شرکت‌های واردکننده و اتحادیه‌ها صورت پذیرفت اما قسمت عمده این مشکلات با اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: همزمان با بازرسی‌های صورت گرفته توسط نهادهای مسوول برای جمع آوری گوشی‌های قاچاقی بدون طرح شبنم شاهد کاهش عرضه نسبی این کالای ارتباطی توسط فعالان غیرقانونی در سطح بازار دیجیتال کشور شده‌ایم.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.