فروشگاه ویندوز فون اکنون ۱۳۰ هزار اپلیکیشن دارد

۰۸م اسفند ،

فاوانیوز: مایکروسافت اعلام کرد که تعداد اپلیکیشن های فروشگاه ویندوز فون از مرز ۱۳۰٫۰۰۰ عبور کرده و در کنار آن، جزئیات تازه ای نیز دربارهٔ روند پیشرفت و عملکرد شرکت در سال ۲۰۱۲ ارائه شده.

مورد اول درصد رضایت کاربران ویندوز فون است. ۵۳ درصد از آنها بابت تجربه ای که ویندوز فون در اختیارشان قرار داده “بسیار راضی” می باشند این در حالی است که فقط ۴۸ درصد از کاربران اندروید دارای رضایت مشابهی از پلتفرم انتخابی خود می باشند. این البته با توجه به چند پارگی اندروید موضوع عجیبی نیست. ویندوز فون نیز مشکلات خود را دارد ولی آنها کندتر مورد توجه عموم قرار می گیرند.

مورد دوم بزرگ شدن بازار ویندوز فون از منظر فروش است. ویندوز فون در سال ۲۰۱۲ توانسته ۹۰% رشد را از این منظر به خود ببیند و در بعضی بازارها، به لحاظ سرعت رشد از iOS و اندروید نیز پیشی بگیرد.

مورد سوم و بسیار جالب، افزایش ۷۵ درصدی دانلود اپلیکیشن ها است که خبر خوشی برای توسعه دهندگان به شمار می رود. درآمد اپلیکیشن ها هم ۹۱ درصد رشد داشته و از مرز ۱ میلیارد پرداخت مالی عبور کرده. به طور میانگین هر کاربر ۵۵ دانلود را انجام داده.

جامعه توسعه دهندگان ویندوز فون هم به سرعت رشد کرده و ثبت نام آنها در ۹۰ روز اولی که از عرضه ویندوز فون ۸ می گذرد به میزان ۴۰٫۰۰۰ نفر رشد کرده. حالا ۱۵٫۰۰۰ اپلیکیشن که به طور کامل از ویژگی های پلتفرم بهره می برند موجود است که تجربه کاربری غنی ای را رقم می زنند.

به نظر می رسد روزهای خوبی برای این پلتفرم در پیش رو باشد و دیروز هم نوکیا با معرفی لومیا ۵۲۰ با قیمت ۱۸۰ دلار و لومیا ۷۲۰ با قیمت ۳۳۰ دلار به عنوان تولیدکننده پیشتاز این پلتفرم، حضور خود در پایین و میانه بازار رقابت را داغ تر کرد.

منبع: نارنجی

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.