فروشگاه ویندوز مایکروسافت با بیش از ۱۵۰۰ اپلیکیشن!

زمانی که مایکروسافت فروشگاه جدید ویندوزش را راه انداخت، همان موقع در آن نسخه پیشنمایشی (Preview) خانگی را قرار داد. در آن زمان تنها چند برنامه در این اپ استور وجود داشتند که سازنده بیشتر آن ها شرکت ردموند (Redmond Company) بود. اکنون با وجود شروع استفاده بیشمار از نسخه پیشنمایشی و RTM، تمامی نسخه ها به صورت تریال وجود داشته و با این وجود، فروشگاه مایکروسافت در حال ترقی و جهش صعودی بسیار زیادی شده!

به زودی برنامه های جدیدی مانند:

  •   Tunein Radio
  • بازی Cut the Rope
  • Kindle App آمازون
  •   Skydrive مایکروسافت و … برای ویندوز ۸ قرارداده می شوند.

و بسیاری برنامه های دیگر در دست طراحی هستند یا اصلا در خود اپ استور وجود دارند که ما فقط به انگشت شماری از آن ها اشاره کردیم.

اکنون کار سرورهای برنامه ها (آندروید، iOS، ویندوز و …) به جایی رسیده است که هر توسعه دهنده ای به ایشان هجوم آورده و لازم می داند تا برنامه خود را در آنجا به عنوان یکی از برنامه سازان مشهور ثبت کند!

مانند سرور های: Service Box، AccuWeather، USA Today و بسیاری دیگر.

جالب است بدانید این فروشگاه تا همین جای کار که چیزی از افتتاح آن نگذشته، بیش از ۱۵۰۰ برنامه را در خود جای داده است که در نوع خود رکوردی عظیم محسوب می شود! و این در حالی است که در طول تنها یک هفته، ۵۰۰ برنامه را به فروشگاه خود اضافه کرده است. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات تکمیلی این ویندوز جدید را فرا بگیرید.

زمانی که توسعه دهندگان ویندوز، شاهکار جدید خود را به طور رسمی در ۲۶ ام اکتبر معرفی کردند، انتظارش را داشتند تا حداقل چند برنامه هر چند کوچک برای ویندوز ۸ وجود داشته باشد تا همراهش عرضه شوند، پس برای این بود که شرکت ردموند به همراه همان توسعه دهندگان، تصمیم به طراحی چند برنامه مخصوص گرفتند (البته طراحی برنامه های سیستم عامل های دیگر برای ویندوز ۸ هم جزء پروزه های کاریشان بود).

تا زمانی که هیچ چیز معلوم نبود و این OS هنوز معرفی نشده بود، شرکت هایی مانند Facebook  و  Twitter انتظار معرفی شدن در این ویندوز را داشتند؛ همان طور که اکنون مرورگر هایی مانند کروم و فایرفاکس در این نسخه قرار گرفتند ولی شاهد آن هستیم که این شبکه ها تا کنون به صورت پیش فرض در داخل خود سیستم عامل موجود نیستند اما برنامه هایی برای نصب در دداخل اپ استور موجود است که هر زمان که به آن ها احتیاج داشتید، می توانید از آن ها بهره بگیرید.

دیگر چه چیز هایی می توانند در این نسخه قرار بگیرند؟ آیا مرورگر های دیگر مثل سافاری و اپرا را هم خواهیم دید؟ یا سرور های ابری مثل دراپ باکس؟ یا حتی شبکه های اشتراک گزاری مثل اینستاگرام، پینترست و بقیه؟ گویا آی تی هم نمی داند؛ چرا که تا کنون هیچ وب سایت رسمی ای، خبری از این دست را اعلام نکرده.

اگر هنوز هم طعم شرین ویندوز ۸ را نچشیده اید، دیر نیست! چرا که نسخه پیشنمایشی (تریال) آن در خود سایت مایکروسافت به رایگان وجود دارد. این پریویو از چند روز پیش برای دانلود قرار داده شده و تا سال ۲۰۲۲ پا بر جای خواهد ماند.

 منبع:‌ ghacks.net

مطالب مرتبط

  • آپگرید به ویندوز ۸: آنچه را که باید بدانید!
  • IFA: گوشی فلزی سامسونگ ATIV S 4.8 با سیستم عامل Windows Phone 8
  • اجرای ویندوز ۸ بر روی مک!
  • وقتی کامپیوترمان ویروسی شد چه باید بکنیم؟
  • دریافت آپدیت های محصولات شرکت مایکروسافت ( ژوئن ۲۰۱۲ )

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.