فروش اسلحه در آمریکا راحت تر از کیک داغ

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

از جمله نتیجهی که انتخابات ۲۰۱۲ برای کنگره آمریکا داشت، افزایش فروش اسلحه و تکاپوی مردم برای انبار کردن هرچه بیشتر آن می باشد.

 به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، تلگراف نوشت: دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما، مالکان اسلحه در آمریکا را نگران سخت تر شدن قوانین خشونت های مربوط iبه اسلحه و کنترل آن کرده و iبه تکاپو برای انبار کردن اسلحه های خود انداخته است.
در ماه اکتبر، اطلاعات پرسنلی ۱۲٫۷ میلیون نفر از کسانی که درخواست خرید اسلحه داده بودند؛ شاخصی از افزایش فروش اسلحه در آینده بسیار نزدیک آمریکا را نشان داد که پیش بینی می گردد تا رقم ۱۸٫۴ درصد افزایش یابد.
در اولین دوره ای هم که باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ رای آورد، آمریکا شاهد چنین افزایشی در درخواست اسلحه بود. در اولین سال ریاست جمهوری باراک اوباما تعداد کسانی که درخواست اسلحه داده بودند ۱۱٫۲ میلیون نفر بودند و iبه تدریج از آن سال iبه بعد رو iبه افزایش بوده است.
سهام شرکت های اسلحه سازی بزرگ آمریکا مانند اسمیت و وسون، استرم و راجر بعد از انتخابات ۲۰۱۲ و دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما، افزایش یافته است.
قتل عام ۱۲ و زخمی شدن ۵۸ نفر از مردم آمریکا در اتفاق سینمای کلرادو توسط جیمز هلمز در بیستم ماه جولای، بحث کنترل اسلحه را در آمریکا داغ تر کرد. اکنون با بر سر کار آمدن دوباره اوباما، احتمال تشدید قوانین مربوط iبه کنترل اسلحه بیشتر می گردد اما مردم رو iبه خرید اسلحه و ذخیره آن آورده اند تا زیر بار قوانین محدودیت کننده دولت تازه نروند.
پیش از انتخابات کمپین انتخاباتی اوباما، صراحتا از قوانین کنترل اسلحه صحبت کرد و شخص اوباما در ۱۶ اکتبر بیانیه خود را دراین باره اعلام کرد، وی گفت: من سعی دارم گفتگویی وسیع تر در رابطه با کنترل خشونت و کاهش آن iبه طور کلی داشته باشم. بخشی از این مباحث بازمی گردد iبه اینکه ببینیم آیا می توانیم کنترل سلاح و خشونت های ناشی از آن را مجددا iبه دست بیاوریم یا خیر؟
بیل کلینتون نیز در سال ۱۹۹۴ قوانینی از این قبیل برای محدود کردن استفاده از سلاح های نیمه اتوماتیک تصویب کرد اما ممنوعیت مذکور در سال ۲۰۰۴ منقضی شد. در دوره ریاست جمهوری کلینتون جلوی انتشار یافتن مجله هایی که iبه تبلیغ اسلحه می پرداختند گرفته شد و استفاده از اسلحه های تپانچه ای و رشته ای ممنوع گشت.
باراک اوباما نیز با آغاز دور دوم ریاست جمهوری خود، باید iبه تاسی از جمهوریخواهان قبل در کنگره آمریکا، محدودیت های محکمی را iبه تصویب برساند.
“اما مالکان اسلحه در آمریکا می گویند آنها از ترس محدود شدن حق خود iبه حمل سلاح که در متمم دوم قانون اساسی تضمین شده است، سلاح های خود را پنهان و مبادرت iبه خرید و ذخیره سازی می کنند.”
مل برنشتاین، مالک سلاح های نوع “دراگون من” در شهر کلرادو اسپرینگز، گفت: خرید و فروش سلاح های نیمه اتوماتیک طی روزهای اخیر با ترس از قوانین تازه کنترل اسلحه پس از انتخابات ریاست جمهوری، افزایش یافته است.
همچنین او گفت: ما iبه طور معمول روزانه ۶ الی ۸ عدد اسلحه دراگون من می فروشیم . من در انبار مهمات خود تعداد بی شماری اسلحه نوع AK-47s دارم که آنها را راحت تر از کیک داغ می فروشم.
او همچنین افزود: من iبه طور معمول هفته ای تا ۷۰۰۰ عدد سفارش اسلحه می پذیرم اما تنها جوابگوی ۳۰۰۰ تای آنها می باشم.
جان کیل باسا، تاجر دیگر اسلحه در آمریکا iبه سی ان ان گفت: فروش بالاست. از فردای انتخابات ریاست جمهوری، مشتریان من از صبح در صف های خرید اسلحه می ایستند. “تجارت اسلحه” هم اکنون یهترین بیزینس در آمریکا می باشد.
البته باید گفت نه تنها بحث فروش اسلحه در داخل آمریکا بسیار داغ است بلکه فروش اسلحه و تجهیزات نظامی این کشور در خارج از آن هم قابل توجه است. کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس عمده خریداران مهمات تولید آمریکا می باشند.
اردن، کویت، بحرین، عربستان سعودی در ردیف ده ‌کشوری قرار دارند که بودجه نظامی خود را iبه شدت افزایش داده و مبادرت iبه خرید هرچه بیشتر سلاح از آمریکا ورزیده اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.