فروش بی سابقه فیلم های سینمایی در برزیل

۸فروردین ۱۳،

فیلم های سینمایی برزیل در طول سال های اخیر فروش بی سابقه ای در گیشه داشته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از شبکه سی سی تی وی چین، فیلم های سینمایی برزیل در طول سه سال قبل، هر سال رکورد فروش بلیط را در گیشه ها شکسته اند. آیوان دومینگو، کارمند بانک در برزیل که برای تماشای فیلم به سینما آمده است، می گوید تماشای فیلم در سینما هزینه زیادی ندارد و علاوه بر داشتن امنیت، تجربه فوق العاده ای است. من در خانه تلویزیون کابلی دارم، اما باز هم آمدن به سینما برایم جذاب است. 

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی « مووی بی» که به صنعت سینمای برزیل اختصاص دارد، شمار سینماهای این کشور در ده سال قبل، حدود پنجاه درصد افزایش یافته و از هزار و پانصد سینما در سال ۲۰۰۰ به دو هزار و دویست سینما در سال ۲۰۱۰ رسیده است. درآمد حاصل از فروش بلیط در گیشه ها نیز از دویست میلیون دلار در سال ۲۰۰۱ به هفتصد میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ رسیده است و افزایشی در حدود سه برابر را نشان می دهد. با وجود این، هنوز کمتر از ده درصد از شهرهای برزیل سینما دارند و برای سرمایه گذاران در این حوزه، فضای رشد بسیاری وجود دارد. لِنی رودریگز، مدیر بازاریابی شرکت سنترپلکس در برزیل می گوید هنوز هم مراکز شهری بزرگی در برزیل وجود دارند که یا اصلاً سینما ندارند و یا شمار سینماهای آنها بسیار اندک است. شرکت ما قصد دارد فعالیت خود را در این حوزه گسترش دهد و روی مناطق داخلی برزیل تمرکز کند. 

بررسی شرکت آی اِچ اس اسکرین دایجِست در انگلیس نشان می دهد مجموع درآمد کشورهای عضو گروه بریکس تا سال ۲۰۱۷ از محل فروش بلیط در گیشه ها به دوازده میلیارد و صد میلیون دلار خواهد رسید که این معادل بیست و پنج درصد از کل فروش گیشه های سینمایی در سراسر دنیا است. طبق پیش بینی ها، برزیل تا سال دو هزار و هفده میلادی به لحاظ میزان درآمد در گیشه های سینمایی گوی سبقت را از مکزیک و ایتالیا خواهد ربود و جایگاه دهم دنیا را به خود اختصاص خواهد داد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.