فروش تویوتا در چین نصف شد

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

بر اساس این گزارش تفسیری مردم چین از اواسط سپتامبر خرید کالاهای ژاپنی از جمله خودرو و لوازم الکترونیکی را تحریم نموده اند که این مساله فشار شدیدی را بر شرکتهای بزرگ ژاپنی وارد نموده است

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگارن شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن اعلام نمود فروش این شرکت در چین طی ماه اکتبر تقریبا به نصف کاهش یافته و به ۴۵۶۰۰ دستگاه رسیده است.
ادامه تنشهای سیاسی در روابط چین و ژاپن تاثیر منفی بسیاری بر فروش محصولات ژاپنی در بازار چین در ماههای اخیر داشته است .
 
بر اساس این گزارش تفسیری مردم چین از اواسط سپتامبر خرید کالاهای ژاپنی از جمله خودرو و لوازم الکترونیکی را تحریم نموده اند که این مساله فشار شدیدی را بر شرکتهای بزرگ ژاپنی وارد نموده است .
 
بر این اساس میزان فروش تویوتا در بازار چین در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال پیش بیش از ۴۴ درصد کاهش داشته است . این گزارش تفسیری افزود تویوتا در ماه اکتبر تنها ۴۵۶۰۰ دستگاه خودرو در بازار چین به فروش رسانده است که این رقم نسبت به سپتامبر نیز حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است .
 
این گزارش تفسیری حاکی است میزان فروش تویوتا در بازار چین در ده ماه اول ۲۰۱۲ میلادی نیز با یک درصد کاهش نسبت به سال پیش به کمتر از ۶۸۵ هزار دستگاه رسیده است .این در حالی است که میزان فروش شرکتهای هیوندای و بی ام دبلیو در این مدت با افزایش چشمگیری روبرو شده است .کاهش فروش تویوتا و نیسان سبب شده است تا میزان فروش شرکت هیوندای کره جنوبی با ۱۵ درصد رشد به بیش از ۸۴ هزار دستگاه برسد .
 
منابع آگاه اعلام نمودند روند نزولی فروش تویوتا در چین تا ماه نوامبر ادامه خواهد یافت و این شرکت نمی تواند به هدف فروش یک میلیون دستگاه خودرو در بازار چین در سال ۲۰۱۲ دست یابد . بر این اساس تویوتا در شش ماه اول ۲۰۱۲ میلادی با فروش ۴٫۹۷ میلیون دستگاه خودرو با پیشی گرفتن بر جنرال موتورز به بزرگترین خودرو ساز جهان تبدیل شده بود . شرکت خودرو سازی تویوتا در تازه ترین گزارش تفسیری خود پیش بینی نسبت به میزان تولید جهانی اش در سال ۲۰۱۲ میلادی را کاهش داده است .شرکت تویوتا پیش از این اعلام نموده بود در سال ۲۰۱۲ میلادی به هدف تولید ۱۰٫۰۵ میلیون دستگاه خودرو دست خواهد یافت ولی تشدید تنشهای مرزی ژاپن با چین طی ماههای اخیر تاثیر منفی شدیدی بر فروش محصولات تویوتا در این کشور داشته است .
 
بر این اساس شرکت تویوتا در تازه ترین گزارش تفسیری خود پیش بینی نموده است میزان تولید این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی به کمتر از ۹٫۸ تا ۹٫۹ میلیون دستگاه خواهد رسید . افزایش تقاضا در بازارهای جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی برای جبران کاهش فروش تویوتا در بازار چین کافی نبوده است .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.