فروش جهانی «اسپایدرمن» به ۳۴۱ میلیون دلار رسید / آغاز اکران فیلم جدید الیور استون + عکس و جدول

به گزارش خبرآنلاین، اولین فیلم مجموعه از نو آغاز شده «اسپایدرمن» از سه‌شنبه هفته پیش در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفت و شش روز اول اکران در این بازار ۱۴۰ میلیون دلار فروخت.
 

«اسپایدرمن شگفت‌انگیز» از جمعه تا یکشنبه که مبنای فروش هفتگی در آمریکای شمالی است، ۶۵ میلیون دلار به دست آورد. این فیلم که یک هفته قبل از آمریکای شمالی در چند بازار در سطح بین‌المللی اکران شد، مجموع فروش خود را در این سطح به ۲۰۱٫۶ میلیون دلار رسانده است. فروش جهانی فیلم با حساب بازار آمریکای شمالی ۳۴۱٫۲ میلیون دلار شده است.
 

فروش افتتاحیه «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» در آمریکای شمالی در مقایسه با سه فیلم قبلی «اسپایدرمن» کمتر بود، اما در نهایت قابل قبول است. فیلم جدید «اسپایدرمن» در حالی اکران شده که تنها پنج سال از ساخت «اسپایدرمن ۳»، آخرین همکاری سام ریمی کارگردان و توبی مگوایر بازیگر در این مجموعه می‌گذرد.


ریس ایفانس نقش ضدقهرمان اصلی «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» را بازی می‌کند 
 

گروهی اعتقاد داشتند هنوز برای از نو آغاز کردن این مجموعه خیلی زود است، اما نقدهای مثبت نوشته‌شده بر «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» و فروش این فیلم در چند روز اول اکران نشان داد، شرایط خیلی هم نامساعد نیست.
 

استقبال تماشاگران در اولین روز اکران این فیلم در آمریکای شمالی همین طور استقبال تماشاگران خارج آمریکای شمالی که از هفته پیش در بازارهای بین‌المللی فرصت دیدن آن را پیدا کردند، نشان می‌دهد شرایط برای این فیلم مساعد است. فیلم جدید «اسپایدرمن» تاکنون در سطح بین‌المللی حدود ۵۰ میلیون دلار فروخته است.

«اسپایدرمن» از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ در قالب سه فیلم به کارگردانی ریمی با بازی مگوایر به نقش ابرقهرمان معروف قصه‌های مصور مارول، رکوردهای فروش را شکست. پس از آنکه بین ریمی و شرکت سونی توزیع‌کننده مجموعه «اسپایدرمن» اختلاف به وجود آمد، این مجموعه سینمایی از نو آغاز شد.
 

روری بروئر رئیس بخش توزیع شرکت سونی که «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» را در بازار عرضه کرده، گفت: «این فیلم اصلا قرار نبود در قالب «اسپایدرمن ۴» ساخته شود. «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» به نوعی شروع مجدد یک مجموعه سینمایی با بازیگران جدید و داستان‌های متفاوت است و صادقانه بگویم موفقیت فیلم فراتر از تصورات ما بود.»
 

«اسپایدرمن شگفت‌انگیز» را مارک وب («۵۰۰ روز سامر») کارگردانی کرده و اندرو گارفیلد بازیگر بریتانیایی‌تبار به نقش پیتر پاکر / اسپایدرمن ظاهر شده است. «اسپایدرمن» جدید به ریشه‌های پیتر پارکر شخصیت اصلی مجموعه می‌پردازد و نشان می‌دهد او چگونه بر اثر نیش یک عنکبوت رادیواکتیو توانایی‌های فوق‌العاده پیدا می‌کند.

ریس ایفانس بازیگر ولزی در این فیلم به نقش دکتر کرت کانرز ضدقهرمان اصلی ظاهر شده و اما استون نقش گوئن استیسی دختر مورد علاقه اسپایدرمن را ایفاء می‌کند. مارتین شین، سالی فیلد، دنیس لیری، استن لی و عرفان خان دیگر بازیگران «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» هستند.
 

«اسپایدرمن» ریمی و مگوایر اولین فیلمی بود که توانست در یک هفته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی بفروشد. این فیلم سال ۲۰۰۲ با ۱۱۴٫۸ میلیون دلار افتتاح شد. «اسپایدرمن ۳» با ۱۵۱٫۱ میلیون دلار فروش در هفته اول نمایش یک رکورد جدید زد، رکوردی که بعدها با فیلم‌هایی چون «شوالیه تاریکی»، آخرین فیلم «هری پاتر» و «انتقامجویان» شکسته شد.


الیور استون و جان تراولتا در پشت صحنه فیلم «وحشی‌ها»
 

فیلم کمدی «تد» با بازی مارک والبرگ که هفته پیش بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت، این هفته با ۳۲٫۶ میلیون دلار فیلم دوم شد. مجموع فروش این فیلم به ۱۲۰٫۲ میلیون دلار رسیده است.
 

در میان فیلم‌های تازه اکران‌شده تریلر با موضوع جنگ مواد مخدر «وحشی‌ها» به کارگردانی الیور استون با فروش خوب ۱۶٫۲ میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت و فیلم-‌کنسرت «کتی پری: قسمت من» با تنها ۷٫۲ میلیون دلار فروش شروعی ناموفق داشت.
 

«وحشی‌ها» جنگ خونین پرورش‌دهندگان ماری جوانا و یک کارتل مکزیکی بی‌رحم را روایت می‌کند که می‌کوشند کار خود را با زور پیش ببرند. سلما هایک، جان تراولتا، بنیسیو دل تورو، بلیک لایولی، تیلور کیچ و آرون جانسن در این فیلم بازی می‌کنند.
 

رمانس «تقدیم به رم با عشق» ساخته وودی آلن پس از دو هفته اکران محدود این هفته در ۸۰۶ سینما روی پرده رفت و با ۳٫۵ میلیون دلار در رده دهم قرار گرفت.
 

به لطف فروش خوب «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» این هفته مجموع فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی حدود ۲۰۰ میلیون دلار شد که در مقایسه با پارسال چنین هفته‌ای ۲۸٫۶ درصد بیشتر بود.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۶تا ۸ ژوئیه)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«اسپایدرمن شگفت‌انگیز»

۶۵

۴۳۱۸

۱۵٫۰۵۳

۱۴۰

۲۳۰

۱

۲

«تد»

۳۲٫۶

۳۲۵۶

۱۰٫۰۱۰

۱۲۰٫۲

۵۰

۲

۳

«شجاع»

۲۰٫۲

۳۸۹۱

۵٫۱۸۲

۱۷۴٫۵

۱۸۵

۳

۴

«وحشی‌ها»

۱۶٫۲

۲۶۲۸

۶٫۱۵۰

۱۶٫۲

۴۵

۱

۵

«مایک جادویی»

۱۵٫۶

۳۱۲۰

۵٫۰۰۳

۷۲٫۸

۷

۲

۶

«محافظت از شاهدِ مدیا»

۱۰٫۲

۲۱۶۱

۴٫۷۲۰

۴۵٫۸

۲۰

۲

۷

«ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب در اروپا»

۷٫۷

۲۸۶۱

۲٫۶۹۱

۱۹۶٫۱

۱۴۵

۵

۸

«کتی پری: قسمت من»

۷٫۱

۲۷۳۰

۲٫۶۱۹

۱۰٫۲

۱۲

۱

۹

«قلمرو طلوع ماه»

۴٫۶

۸۸۴

۵٫۲۵۱

۲۶٫۹

۱۶

۷

۱۰

«تقدیم به رم با عشق»

۳٫۵

۸۰۶

۴٫۳۴۵

۵٫۶

۳

اسوشیتدپرس / ۸ ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری۵۸۵۸
 
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.