فروش خودرو در بازار چین افزایش یافت

فروش خودرو در بازار چین افزایش یافت

ممتازنیوز: میزان فروش خودرو در بازار چین در ۸ ماه نخست امسال با ۴٫۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲٫۴۷ میلیون دستگاه رسید.

میزان فروش خودرو در بازار چین طی ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۸٫۳ درصدی روبرو شد. افزایش قیمت سوخت و کاهش رشد اقتصادی چین تاثیر زیادی بر افت رشد فروش خودرو در بازار این کشور داشته است.
گر چه پیش بینی می شود میزان فروش خودرو در چین طی ماه سپتامبر با افزایش بیشتری نسبت به ماههای قبل روبرو شود ولی بعید به نظر می رسد که فروش خودرو در بازار این کشور به اوج خود در سه سال گذشته برسد.
بر این اساس فروش خودرو در بازار چین طی ماه اوت ۲۰۰۹ میلادی ۸۲ درصد افزایش یافته بود، در جولای امسال نیز میزان فروش خودرو در بازار چین با رشد ۸٫۲ درصدی روبرو شده بود.
این گزارش افزود میزان فروش خودرو در بازار چین در هشت ماه نخست امسال با ۴٫۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲٫۴۷ میلیون دستگاه رسیده است.
میزان فروش شرکت تویوتا در چین طی ماه اوت برای دومین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است. میزان فروش جنرال موتورز آمریکا نیز در این مدت با رشد ۷٫۳ درصدی روبرو شده است.
رشد اقتصادی چین از ۸٫۱ درصد در سه ماه نخست ۲۰۱۲ به کمتر از ۷٫۶ درصد در سه ماه دوم امسال رسیده است و پیش بینی می شود این رقم در سه ماه سوم امسال به کمتر از ۷٫۴ درصد برسد.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.