فروش ساندویچ تخم‌مرغ در بوفه مدارس

فروش ساندویچ تخم‌مرغ در بوفه مدارس

برای فرهنگ‌سازی افزایش سرانه مصرف تخم‌مرغ، طرح فروش ساندویچ تخم‌مرغ در بوفه مدارس آغاز می‌شود.

 

عضو هیئت رئیسه تعاونی مرغداران مرکز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب در جواب این سؤال که مازاد مصرف تخم‌مرغ در کشور چه می‌شود، گفت: صنعت تخم‌مرغ وظیفه تولید را بر عهده دارد و با این استنباط که میزان تولید بیشتر از مصرف است، نمی‌تواند از حجم تولیدات خود کاست.

عبدالرضا رسول‌زاده افزود: برای مازاد مصرف تخم‌مرغ در مرحله اول برنامه‌های جامعی برای افزایش میزان مصرف این محصول ارزشمند در کشور وجود دارد، زیرا مصرف تخم‌مرغ در کشور از میانگین مصرف سرانه تخم‌مرغ در جهان کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم، مازاد مصرف تخم‌مرغ برای تنظیم قیمت این فرآورده در بازار و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

رسول‌زاده ادامه داد: کشورهای اسلامی مقصد خوبی برای صادرات تخم‌مرغ ایران با توجه به تمایل به مصرف تخم‌مرغ تولیدشده در کشورهای اسلامی هستند.

 

عرضه ساندویچ تخم‌مرغ تولیدشده در کشور

عضو هیئت مدیره تخم‌مرغ شناسنامه‌دار تصریح کرد: کشور ترکیه سود صادرات تخم‌مرغ را به‌صورت نقطه‌ای نمی‌بیند و با وجود نداشتن سود در یک مقطع زمانی، صادرات خود را قطع نمی‌کند و برای رقابت با تولیدکنندگان این کشور، برنامه‌هایی برای برندسازی در صادرات تخم‌مرغ وجود دارد که نیازمند کمک‌های دولتی است.

وی در پایان یادآور شد: با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده برای افزایش مصرف تخم‌مرغ در بین کودکان با هماهنگی آموزش و پرورش، طرح فروش ساندویچ تخم‌مرغ در مدارس کشور جایگزین تغذیه‌هایی که ارزش مواد غذای کمی دارند می‌شوند./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910723-03

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.