فروش سهام ایران خودرو در بانک پارسیان تولید «۲۰۶ مستقل از پژو فرانسه» از آذرماه آغاز می شود

فروش سهام ایران خودرو در بانک پارسیان
تولید «۲۰۶ مستقل از پژو فرانسه» از آذرماه آغاز می شود

ممتازنیوز: با نهایی شدن فعالیت های حقوقی تولید محصول ۲۰۶ ایران خودرو مستقل از شرکت پژو فرانسه از آذرماه امسال دوباره آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان این مطلب گفت: ایران خودرو به واسطه چالش هایی در تامین برخی قطعات ۲۰۶ با مشکل تولید در این خودرو مواجه شد و به همین منظور ادامه تولید بدون حضور پژو را دنبال می کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کاهش تولید خودرو اجتناب ناپذیر بوده اما چیزی که مسلم است ما اتفاق عجیب و غریبی که ناشی از سیاست ها و تغییر روش ها باشد در وزارتخانه نداشته ایم، تصریح کرد: محدودیت در تامین منابع مالی برای تولید و به دنبال آن کاهش تولید قطعه سازان منجر به این مسئله شده است.
صالحی نیا در ادامه با بیان اینکه شرکت ایران خودرو در فاصله زمانی ۱۵ مرداد تا ۱۵شهریورماه امسال ۳۴۰میلیارد تومان به ۵۴۰ قطعه سازی پرداخت داشته است و تا پایان شهریورماه ۱۷۰میلیارد تومان دیگر پرداختی خواهد داشت، اضافه کرد: از طریق فروش یکسری از دارایی ها و اموال و املاک و سهام و وثیقه گرفتن به مرور منابع مالی به این دو خودروسازی در حال تزریق است و براساس سیاست وزارت خانه تصمیم داریم که تا پایان شهریورماه امسال طلب بالای سه ماه در هیچ قطعه سازی نداشته باشیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به اینکه شخص وزیر به هر دو خودروسازی بزرگ کشور تاکید داشته است که بدهی قطعه سازان به موقع پرداخت شود، متذکر شد: با دو اقدام تزریق منابع مالی و افزایش تولید که نقطه کلیدی کار است شاهد تلاطم تولید در بخش خودروسازی کشور خواهیم بود.

تولید «رانا» روزانه به ۱۰۰ دستگاه می رسد
وی همچنین از برنامه ریزی ایران خودرو برای تولید روزانه ۱۰۰دستگاه «رانا» از هفته آینده خبر داد که به این ترتیب ایران خودرو وارد فاز تولید انبوه دومین خودرو این شرکت با برند ملی خواهد شد.
صالحی نیا در بخش دیگری از سخنان خود از مقدمات فروش سهام ایران خودرو در بانک پارسیان به منظور حل بحران نقدینگی در صنعت خودروسازی خبر داد که بسیاری از مقدمات این کار انجام شده است.
به گفته معاون وزیر صنعت، گروه خودروسازی سایپا نیز به تازگی موفق به اخذ ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیارد تومان نقدینگی از دو بانک کشور شده است و امیدواریم که مسیر تزریق نقدینگی هم با کمک دولت و هم با سیاست های مالی این شرکتها در جهت پرداخت مطالبات قطعه سازان و افزایش تولید ادامه یابد.
وی در پایان با توجه به اینکه تولید خودرو طی پنج ماهه ابتدای امسال با کاهش ۳۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۴۰۵هزار دستگاه انواع محصول رسید اطمینان داد که در شش ماهه دوم امسال شاهد روند طبیعی تولید خودرو خواهیم بود.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.