فروش سیم کارت های خارجی ضابطه مند میشود

فروردین ۱۴۰۳

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با افزایش تقاضا برای خرید سیم کارت های تلفن همراه خارجی در کشور، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات،دستورالعمل فروش آن را در داخل کشور تصویب کرد.

 

به گزارش خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران فرقانی در این خصوص گفت: این مصوبه در راستای حمایت از حقوق مشترکین و افزایش رضایت آنها و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات فنی و امنیتی احتمالی ناشی از فروش سیم کارت های خارجی و ضابطه مند شدن فعالیت عاملین فروش و امکان کنترل و نظارت بر فعالیت آنها تدوین و تصویب شد.  

معاون وزیر ارتباطات افزود: بر اساس این مصوبه، فروشندگان سیم کارت های تلفن همراه خارجی در کشور برای ارائه خدمات پشتیبانی و اطلاع رسانی شرکت های خارجی صادر کننده سیم کارت باید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز دریافت کنند.
 وی افزود: فروش سیم کارت های شبکه های ماهواره ای جزء خدمات موضوع ضوابط فروش سیم کارت های تلفن همراه خارجی در داخل کشور نبوده و فروش سیم کارت هایی که با استفاده از رومینگ، از طریق شبکه های ماهواره ای نظیر ثریا، اینمارست و … امکان ارائه خدمت دارند ممنوع است.
دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینکه مدت اعتبار مجوز برای ارائه سیم کارت های خارجی دو سال است، تصریح کرد: متقاضی این نوع مجوز باید شرکت غیر دولتی بوده و در ایران به ثبت رسیده باشد و تا پایان مدت اعتبار مجوز، ماهیت حقوقی خود را حفظ کند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.