فروش طلای دست‌دوم غیرقانونی است

نوشته شده در تاریخ ۲۳/آذر/ – ۱۲:۵۹ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

خبرگزاری : رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر غیرقانونی بودن فروش طلای دست‌دوم در طلافروشی‌ها گفت: بر اساس قانون نظام صنفی، این اقدام خلاف قانون است و در صورت مشاهده با آن برخورد می‌شود.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا افزود: فروش طلای دست‌دوم تحت عنوان طلای کم‌اجرت، دور از چشم نظام صنفی طلا و جواهر انجام می‌شود و در صورت مشاهده و اطلاع از این نوع تخلف، با واحد صنفی متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی درباره علل غیرقانونی بودن فروش طلای دست‌دوم در طلافروشی‌ها اظهار کرد: در طلاهای دست‌دوم نمی‌توان هیچ کنترلی بر استاندارد بودن آن اعمال کرد و حتی در برخی موارد طلاهای بسیار قدیمی با اجرت ساخت پایین،‌ به قیمت طلای ۱۸ عیار فروخته می‌شوند.

کشتی‌آرای تصریح کرد: در مواردی نیز طلاهای فاقد عیار و تقلبی در قالب طلاهای دست‌دوم و کم‌اجرت به مردم فروخته می‌شوند و بر همین اساس فروش هر گونه طلای دست‌دوم در طلافروشی‌ها ممنوع و غیرقانونی است.

این اظهارات در حالی است که بسیاری از طلافروشی‌های سطح تهران، طلای دست‌دوم را در قالب طلای کم‌اجرت می‌فروشند و مردم نیز به علت کسر اجرت ساخت و پایین بودن قیمت این گونه طلاها، از این امر استقبال می‌کنند. در بیشتر این طلافروشی‌ها، عرضه طلای دست‌دوم عموما با نصب اطلاعیه در ویترین به خریدار اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای‌پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.