فروش مجصولات اپل به افراد فارسی زبان نیازمند اجازه کتبی دولت امریکا!

به گزارش شکبه تلویزیونی WSB سحر ثابت دختر ۱۹ ساله ایرانی که همراه با عمویش به این فروشگاه در مرکز خرید نورت پوینت رفته بود ، قصد خرید یک دستگاه آی پد را داشت اما زمانی که فروشنده متوجه شد او با عمویش فارسی صحبت می کند ، از فروش دستگاه به او خودداری کردو گفت :«متاسفانه من نمی توانم این دستگاه را به شما بفروشم کشور ما و ایران روابط خوبی ندارند. »

این درحالی است که این دانشجوی ۱۹ ساله دانشگاه جورجیا سیتی زن آمریکا است .

در موردی دیگر زک جعفرزاده هم دوست دانشجوی ایرانی اش را در خرید آی فون از فروشگاه اپل دیگری در این شهر همراهی می کرده اما وقتی فروشنده متوجه فارسی حرف زدن آنها شده ، آی فون را به آنها نفروخته است . جعفرزاده ۲۱ ساله هم متولد آمریکا است ولی بواسطه پدر ایرانی اش به زبان فارسی مسلط است .

خبرنگار این شبکه تلویزیونی برای اطمینان از ادعای خانم ثابت همراه او به فروشگاه اپل رفت اما همان فروشنده قبلی باز هم حاضر نشد آی پد مورد نظر خانم ثابت را به او بفروشد و از او خواست اگر سیتی زن آمریکا است دستگاه را به صورت آن لاین خریداری کند. جعفر زاده و ثابت هر دو به این شبکه تلویزیونی گفتند این مسئله مورد مشخصی از تبعیض و بی احترامی از سوی مسئولان این فروشگاه بوده است . یکی از مدیران فروشگاه اپل در تماس این شبکه تلویزیونی مدعی شد با توجه به سیاست شرکت اپل برای عدم انتقال محصولات به ایران ، کوبا وکره شمالی فروش دستگاه ها  به این افراد فارسی زبان نیازمند اجازه کتبی دولت امریکا بوده است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.