فروش مسلمانان برمه به باندهای قاچاق اعضای بدن

۳۰م دیماه ،

گروهی از مسئولین تبهکار تایلندی از بی‌پناهی مسلمانان برمه‌ای که خواهان پناهندگی می باشند، سوء استفاده کرده و آن‌ها را به باندهای قاچاق اعضای بدن می‌فروشند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، هزاران تن از مسلمانان برمه در ادامه فرار خود از بوداییان و به امید یافتن پناهگاهی سوار بر کشتی‌ها شده و وارد تایلند شدند اما به گروهی از مسئولین دولتی تایلندی برخورد کردند که آن‌ها را به تاجران و باندهای قاچاق اعضای بدن می‌فروختند.

این‌ها مطالبی بود که شبکه‌های خبری غربی از جمله شبکه‌های انگلیسی ادعای وقوع آن را کردند، دولت تایلند چنین ادعاهایی را خطرناک معرفی کرد و خواهان تحقیقات وسیع در این باره شد.

این در حالی است که فرمانده ارتش نظامی دیروز از گروهی از نظامیان در مورد شرکت داشتن بعضی از اشخاص نیروهای امنیتی در خارج کردن غیرقانونی مسلمانان به کشورهای دیگر از طریق تایلند بازجویی کرد. درصورتی‌که جرم این اشخاص اثبات شود، مجازات شده و از وظیفه خود برکنار می‌شوند.

لازم به ذکر است که بیش از ۸۰۰ هزار مسلمان روهنگیا در برمه زندگی می‌کردند که از نظر رسمی هیچ کدام تابعیت برمه‌ای ندارند و با وجود آن که ۱۰ ها سال در این کشور زندگی می‌کنند اما دولت آنان را مهاجر غیرقانونی معرفی کرده است.

در جریان خشونت‌های ماه‌های اخیر بسیاری از آن‌ها از وطن خود فرار کرده و راه کشورهای دیگر همچون مالزی را در پیش گرفتند که برای رسیدن به آن مجبورند از کشور تایلند عبور کنند.

بسیاری دیگر از مسلمانان برمه‌ای در اردوگاه‌هایی در کشورهای دیگر همچون بنگلادش زندگی می‌کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.