فروش هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

بینا- وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود : از کل مبلغ ۶۵۰۰ میلیار تومان اوراق مشارکت برای این وزارت ، به سریعی هزار میلیارد تومان به فروش می رسد.
به گزارش تفسیری بینا، علی نیکزاد در بازدید از پروژه راه آهن قزوین- رشت ، تصریح نمود: به منظور تصریح در اجرای طرح  راه آهن قزوین- رشت از محل فروش اوراق مشارکت ۲۶۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص می یابد.
وی تاکید نمود: در این مسیر ریلی از قزوین تا رشت ۶ ایستگاه در نظر گرفته شده که ایستگاه رشت و لوشان از آنهاست.
وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد برای تسریع در روسازی و ساخت راه آهن قزوین – رشت و پرداخت مطالبات پیمانکاران بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: محور ریلی قزوین- رشت- انزلی در راهگذر  ترانزیتی شمال – جنوب قراردارد که طول مسیر آن ۲۰۵ کیلومتر در قالب ۹ قطعه بوده و حدود ۴۰ کیلومتر آن و دو خطه و ۶۵ کیلومتر آن یک خطه است.
نیکزاد گفت : برای این طرح تاکنون ۳۷۷ میلیارد تومان بها شده که برای اتمام آن ۳۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که با توجه به قرار گرفتن این پروژه در طرح های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسد. ۴۸ دستگاه تونل با طول کل ۲۲ کیلومتر که طولانی ترین آن ۲۲۱۸ متر و ۷۴ دستگاه پل با طول کل ۱۱۷۴۴ متر که طولانی ترین آن ۱۶۶۱ متر بوده در دست ساخت است.
همچنین سیر قطارهای مسافری در مسیر راه آهن قزوین – رشت با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از واگذاری ۱٫۵ میلیون واحد مسکن مهر در بافت فرسوده، شهرهای زیر و بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی تا پایان سال خبر داد.
نیکزاد  افزود : ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور در حال ساخت است که حدود یک‌میلیون و ۶۷۰ هزار مسکن شهری و روستایی واگذار شده است و ۹۸۰ هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی سال آینده بهره برداری خواهد شد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.