فروش کتاب در نمایشگاه امسال تهران ۲۵ میلیارد تومان کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تقدیر از دست اندرکاران بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز سه‌شنبه ۲۳ خرداد در مجتمع باغ زیبا و با حضور وزیر ارشاد و معاون فرهنگی وی برگزار شد.

در این برنامه بهمن دری رئیس نمایشگاه بیشترین از پوشش گسترده خبری این دوره از نمایشگاه امسال کتاب تهران توسط رسانه‌های خارجی و شبکه‌های سخن گفت‌ و تاکید کرد: هرچه آنها به عنوان نقطه ضعف اعلام می کردند از نظر ما نقطه قوت نمایشگاه بود.

وی برخی از این نکات را عرضه گسترده کتب دینی و مذهبی، جمع‌آوری کتاب‌های مروج وهابیت و بهائیت و استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه عنوان کرد.

رئیس نمایشگاه بیست و پنجم همچنین میزان فروش کتاب در این دوره از نمایشگاه را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد. این در حالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته رقم فروش نمایشگاه بیست و چهارم را ۱۷۵ میلیارد تومان ذکر کرده بود.

در این مراسم وزیر ارشاد نیز نمایشگاه کتاب را رویدادی بزرگ توصیف کرد که برپایی آن بدون همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی ممکن نبود.

سیدمحمد حسینی همچنین از برنامه ریزی برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در جریان بازدیدشان از نمایشگاه توسط کارگروه‌هایی متشکل از کارشناسان این حوزه خبر داد.

در پایان این نمایشگاه ۳۰ نفر از دست اندرکاران اصلی برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران لوح تقدیر خود را دریافت کردند. البته تعداد کسانی که اسامی‌شان در فهرست تقدیرشدگان بود ۱۸۸ نفر بود که به دلیل ضیق وقت امکان تقدیر از آنها فراهم نبود.

گزارش تکمیلی برنامه تجلیل از دست اندرکاران بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران متعاقباً ارسال می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.