فروش گوشی های هوشمند کاهش می یابد

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری ممتاز: موسسه تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد: انتظار می‌رود فروش تلفن‌های هوشمند در جهان امسال به دلیل ورود گوشیهای ارزانتر به بازار و فشار روی قیمت‌ها، کاهش پیدا کند.

با توجه به کاهش تقاضا در بازارهای اشباع شده نظیر آمریکای شمالی و اروپا، سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند نظیر سامسونگ و اپل در حال معرفی مدل‌های ارزانتر به بازارهای جدید هستند که برای مثال می‌توان به عرضه آیفون ۵ سی اشاره کرد.

آنشول گوپتا تحلیلگر موسسه گارتنر گفت: با توجه به افزایش فروش اسمارت‌فون‌های رده پایین و متوسط در بازارهای نوظهور، ترکیب محصولات موجود در بازار به سمت گوشی‌های رده پایین خواهد رفت و فروش گوشی‌های هوشمند رده بالا کاهش خواهد یافت.

وی افزود: این امر به کاهش متوسط قیمت فروش و کاهش درآمد حاصل از این دستگاه‌ها خواهد انجامید.فروش جهانی گوشی‌های هوشمند، سال گذشته برای اولین بار از فروش گوشی‌های عادی بیشتر شد و در سال گذشته میلادی ۵۳٫۶ درصد و در سه ماهه چهارم سال گذشته ۵۷٫۶ درصد از کل فروش تلفن همراه در جهان متعلق به گوشی‌های هوشمند بود.

گوپتا افزود: انتظار می‌رود کل فروش جهانی گوشی‌های هوشمند از ۹۶۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ برسد.

از این مقدار، حدود یک میلیارد گوشی با سیستم عامل اندروید گوگل کار می‌کنند. این در حالیست که در سال ۲۰۲۴ تعداد گوشی‌های اندرویدی ۷۶۰ میلیون دستگاه(۷۸٫۴ درصد) بود.

همچنین در سال جاری ۱۵٫۶ درصد کل گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل آی اُ اس اپل کار می‌کنند که نسبت به آمار سال گذشته(۱۹٫۱ درصد) کاهش نشان می‌دهد.

براساس اعلام موسسه گارتنر، در سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ سهم بازار سامسونگ و اپل کاهش و سهم بازار شرکت هوآوی افزایش یافته است، بطوریکه سهم بازار سامسونگ از ۳۱٫۱ درصد در سال قبل به ۲۹٫۵ درصد و سهم اپل از ۲۰٫۹ درصد به ۱۷٫۸ درصد تنزل یافته و سهم شرکت هوآوی از ۴٫۲ درصد به ۵٫۷ درصد رسیده است.

تحلیلگران صنعت تلفن همراه انتظار دارند این روند برای سامسونگ بیشتر از اپل مشکل ساز شود.به گزارش خبرگزاری رویترز، لی سیمپسون دیگر تحلیلگر بازار تلفن همراه گفت: سامسونگ باید درباره توسعه منابع خود، سازماندهی مجدد و نوآوری در محصولات سال آینده و حفظ حاشیه فروش خود فکری کند.وی گفت: فروشندگان گوشی در این برهه جدید باید استراتژی‌های خود را تغییر دهند.


آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.