فروش ۴ میلیونی ویندوز ۸ تنها در یک هفته

یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است موبنا- در حالی که حدود یک هفته از عرضه ویندوز هشت توسط مایکروسافت گذشته، این غول نرم‌افزاری توانسته بیش از چهار میلیون نسخه از این سیستم عامل را به فروش برساند.

مایکروسافت پس از مدت وقت طولانی بالاخره هفته گذشته از سیستم عامل تازهش با نام ویندوز هشت رونمایی نمود و بسیار مورد استقبال کاربران در سراسر دنیا قرار گرفته است.

بر این اساس، استیوبالمر، مدیرعامل مایکروسافت در یک کنفرانس خبری اعلام نموده که بیش از چهار میلیون نسخه از این پلات‌فورم به فروش رسیده است.

مایکروسافت انتظار دارد تعداد کاربران ویندوز هشت در طول سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ به ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا برسد.

گفته می‌شود تعداد کاربران ویندوز هفت در اولین فصل عرضه به ۱۷۵ میلیون نفر رسید.
در حالی که مایکروسافت اعلام نموده، آمادگی پشتیبانی از ۴۰۰ میلیون کاربر را در طول یک فصل ندارد، اما انتظار دارد در مدت وقت کمی به این تعداد کاربر در سراسر دنیا دست یابد.

ویندوز ۸ (Windows 8) آخرین نسخه سیستم‌عامل ویندوز شرکت مایکروسافت است که در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد. ویندوز ۸ برای استفاده در رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه تولید شده است. این سیستم‌عامل هشتمین نسل از سیستم‌عامل‌های ویندوز است و به همین سبب نام آن را ویندوز ۸ گذاشته‌اند.

مایکروسافت قصد دارد سیستم‌عامل ویندوز ۸ را با پردازشگرهای ۱۲۸ بیت سازگار کند، ویندوز ویستا و ویندوز ۷ از پردازشگرهای ۶۴ بیت پشتیبانی می‌کنند.

از قابلیت‌های این سیستم عامل می‌توان به ارتباط سریع‌تر با استفاده از یواس‌بی۳ و بلوتوث۳، پشتیبانی از پردازنده‌های ARM، رمزگذاری کامل دیسک سخت، حساسیت نسبت به نور محیط، تشخیص چهره کاربر برای لاگین و لاگ اوت نمودن، رابط کاربری مترو، برجسته‌بینی سه بعدی و پشتیبانی تلویزیون بی سیم اشاره نمود.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.