فروش ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین بخشی از منابع وزارت ارتباطات

۰۵ تیرماه ۱۳،

معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات گفت: در شرح وظایف و مسئولیت‌های زیرساخت مشارکت در سرمایه‌گذاری مشترک خارجی دیده نشده از این رو هر سال برای هزینه‌کرد در پروژه‌هایی مانند EPEG نیازمند مصوبه مجلس است.
 
عبدالمجید غریب رضا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در بندی از بودجه امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت ارتباطات زیرساخت اجازه داده شده تا برای اجرای فیبر نوری پروژه شبکه ترانزیت ارتباطات با شرکت‌ها و کشورهای ذینفع، مشارکت کند.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این حکم در بودجه سال ۹۱ بود و در بودجه سال ۹۲ نیز تکرار شده است.
 
وی ادامه داد: این کار در طول سال قبل با مشارکت در کنسرسیوم EPEG که قرار است خط ارتباطی کشور عمان به اروپا را متصل کند، انجام شد و بخشی از این پروژه عملیاتی شده است.
 
غریب رضا افزود: امسال با حکم بودجه سال ۹۲، ادامه این پروژه اجرا می‌شود.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که برای اجرای این چنین پروژه‌های مشارکتی، شرکت زیرساخت چه نیازی به آوردن حکم در بودجه کشور دارد، گفت: در شرح وظایف و مسئولیت‌های شرکت زیرساخت سرمایه‌گذاری مشترک خارجی و این نوع مشارکت دیده نشده است؛ از این رو هر سال برای ادامه این پروژه نیاز به تصویب در مجلس دارد.
 
فروش ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین بخشی از منابع وزارت ارتباطات
 
غریب رضا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: براساس بند ۲۴ بودجه سال کل کشور، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه فروش اوراق مشارکت ریالی داده شده است.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در قانون بودجه سال ۹۱ برای اولین بار به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه فروش ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت داده شد.
 
وی ادامه داد: بخشی از اوراق مشارکت سال ۹۱ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روزهای پایانی سال قبل از طریق بانک ملی به فروش رفت و بخشی از این اوراق نیز امسال به فروش خواهد رفت.
 
غریب رضا ادامه داد: قرارداد با بانک ملی برای فروش اوراق مشارکت ۲۷ اسفند ۹۱ نهایی شد و به این سبب فرصت کم تمام اوراق مشارکت به فروش نرفت.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سال قبل اوراق مشارکت برای اجرای طرح های شرکت ارتباطات زیرساخت بود.
 
انتهای پیام/ح

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.