فرکی: بازی تیم ملی با کره جنوبی بازی دشواری خواهد بود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی بازی دشواری است و فکر می کنم استرس آن نیز بالا خواهد بود.

  حسین فرکی، کارشناس فوتبال و مربی تیم فولاد خوزستان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شما عملکرد تیم ملی در بازی های مقدماتی جام جهانی را تا اینجا چطور ارزیابی می کنید گفت: به طور کلی عملکرد تیم ملی خوب نبوده است .
وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که پس به نظر شما عملکرد کی روش خوب نبوده است گفت: عملکرد تیم ملی که سرمربی اش آقای کی روش بوده، نه خوب نبود است البته بازیکنان تیم هم دراین باره تاثیر گذار بوده اند وی مشکلات تیم ملی را در عدم هماهنگی ، عدم ارتباط عاطفی، دوستی و رفاقت دانست وافزود: نیروهایی زمان خیلی خوب که به فرصت کافی برای هماهنگی نیروهایی که تیم ملی دعوت می شوند وجود ندارد و متاسفانه میانگین سنی تیم هم بالاست. وی در پاسخ به این سوال که فرصت کمی تا بازی با کره باقی مانده است اما به نظر شما چه راه حلی برای رفع مشکلات تیم ملی در بازی های باقی مانده از مرحله مقدماتی جام جهانی وجود دارد گفت: در حال حاضر و در فرصت باقی مانده استفاده از همین بازیکنانی که هستند بهتر است البته مطمئنا این بازیکنان در جام جهانی، دو سال پیرتر می شوند اما اگر از امروز بخواهیم جوان گرایی کنیم باید برای چهار سال دیگر و یا حداقل دو سال دیگر برنامه ریزی کنیم و اگر به جام جهانی صعود کنیم قطعا این جوان گرایی می تواند به ما کمک کند.
وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما علت کم شدن لژیونرهای ایرانی در چند سال اخیر در لیگ های اروپایی چیست گفت: از دلایل آن می توان به فوتبال باشگاهی ما که کیفیت خیلی بالایی ندارد اشاره کرد، آنقدر که به حاشیه توجه می شود به خود فوتبال توجه نمی شود، در ده هفته سپری شده از لیگ چند مربی جابجا شده اند؟ این موضوع بازیکنان را هم دچار مشکل می کند و همچنین نتیجه نگرفتن تیم ملی هم مزید بر علت است و اگر نگاه کنیم روز به روز از آن چیزی که از سال ۲۰۰۶ ساخته ایم فاصله گرفته این وی در ادامه صحبت های خود و در جواب این سوال که آیا شما با ماندن کی روش بعد از جام جهانی موفقید یا خیر گفت: نمی خواهم از هم اکنون به این موضوع بپردازم شاید با صعود تیم ملی به جام جهانی فضا تغییر کند فضایی که در آن آقای کی روش بتواند همه موقعیت و؟؟؟ خود را نشان دهد و از هم اکنون نمی خواهم به این موضوع بپردازم. وی در ادامه بازی مقابل کره جنوبی را بازی دشواری دانست و افزود: فکر می کنم استرس این بازی بالا خواهد بود با انتخاب بازیکنان با تجربه و با وحدت تیمی و با کار جمعی و همچنین با به کارگرفتن تمام تلاش و توان خود تیم ملی می تواند موفق باشد البته شرایط آسان نخواهد بود. وی در پایان در خصوص بازی بعدی تیم فولاد گفت: شرایط روحی خوبی داریم و در شرایط خوبی هستیم بازی های لیگ به مدت هجده-بیست روز تعطیل خواهد شد و امیدوارم در ادامه کار هم بتوانیم موفق باشیم./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.