فریاد ˈلبیک یا رسول اللهˈ دهها هزار نفر در دیاربکر طنین انداز شد

به گزارش ایرنا، مردم شهر ˈدیاربکرˈ به دعوت انجمن ˈشیفتگان پیامبر(ص) ˈ با تجمع در میدان مرکزیˈاستاسیونˈ این شهر با شعارهای ˈسربازان محمد (ص) هستیم ˈ ، ˈ جانم فدای محمد (ص) ˈ و ˈ لبیک یا رسول اللهˈ سیاستهای تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و آمریکا را محکوم کردند.

در این تظاهرات که تحت عنوان ˈ صداقت به پیامبر اکرم (ص) برگزار شد ، معترضین تکبیر گویان علیه حامیان آمریکایی ، اسراییلی تهیه کننده فیلم موهن شعار داده و خواستار مجازات عاملان آن و نمایش دهنده این فیلم شرم آور شدند.

کثرت شرکت کنندگان موجب شد اکثر مردم نتوانند وارد میدان مرکزی شهر شوند و در خیابانهای مجاور تجمع کردند و به دستور استانداری دیاربکر خیابان های مجاور میدان ˈاستاسیونˈ مسدود شد.

معترضین یک صدا فریاد می زدند که ما برای تجدید بیعت با پیامبر گرامی خود در این محل گرد آمده ایم.

سخنگوی معترضین با محکوم کردن سیاستهای آمریکا و اسرائیل و گستاخیهای ایادی آنان افزود: این اقدام بی شرمانه موجب تقویت وحدت مسلمین در سراسر جهان شده و گستاخان به جزای اعمال خود خواهند رسید.

تظاهرکنندگان خواهان گسترش هر چه بیشتر تظاهراتهای مشابه در دیگر شهرهای ترکیه شدند.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که از جمله روی آنها نوشته شده بود، آمریکا عامل این بی حرمتی است ، آمریکا تروریست است ، آمریکا از خاورمیانه گم شو.

این تظاهرات که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد بدون مداخله پلیس خاتمه یافت و تظاهرکنندگان تکبیر گویان متفرق شدند.

خاورم ** ۲۰۱۰* ۲۳۰**۲۰۴۷**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.