فریبا محمدیان: با وزارت کار به تعامل رسیده ایم تا کارگران در کارخانه ها اسکیت کنند/فعلا نباید توقع مدال جهانی داشته باشیم

به گزارش خبرآنلاین؛تقریبا ۴ ماه از انتخاب فریبا محمدیان به عنوان سرپرست فدراسیون اسکیت می گذرد و در این مدت یک افتخار بزرگ نصیب ایران شده است.افتخاری که برای نخستین بار در تاریخ اسکیت رقم خورده است.آن طور که خود خانم محمدیان می گوید ملی پوش اسکیت ایران در ماده سرعت توانسته مقام ششم رو به خودش اختصاص دهد.شاید توقع خیلی ها در این زمینه کسب مدال باشد اما برای رشته ای که کمتر از ده سال ست در ایران به صورت حرفه ای دنبال می شود کسب مقام ششم افتخار بزرگی است.

اوایل تابستان بود که شما به فدراسیون اسکیت آمدید.در این مدت اسکیت تغییرات زیادی داشته است.خیلی از افرادی که همکاری خود را با فدراسیون قطع کرده بودند،به این فدراسیون برگشتند.
در این چند ماه گذشته ما تعامل خوبی را با منابع انسانی که قبلا در فدراسیون کار می کرده اند را فراهم کردیم.علاوه بر آن روی نقاط سخت افزاری هم کارهای گسترده ای انجام دادیم.ما افرادی را به فدراسیون آوردیم که می توانند کمک زیادی به رشد ورزش اسکیت کنند. فعالیت ها را در ۴ حوزه تعلیم و تربیت، همگانی، قهرمانی و حرفه ای پایه ریزی کرده ایم و در این راه از تمام ظرفیت های موجود به بهترین شکل بهره می بریم.

تیم اعزامی به ایتالیا افتخار بزرگی را برای ایران کسب کرد.آنها توانستند عنوان ششمی در این رقابت ها را از آن خودشان کنند.

این نخستین تجربه ما برای کسب این مقام بود که در رشته سرعت به دست آمد.اسکیت در ایران قدمت زیادی ندارد و تقریبا یک دهه از سازمان یافتن آن می گذرد.به نظر من نباید توقع داشت که ما بتوانیم در شرایط فعلی به مقا م های اول و دوم جهان برسیم.از هر نگاهی که برانداز کنیم کشورهای دیگر برتر از ما هستند.فعلا نمی شود به آنها رسید.

حضور بانوان در رشته اسکیت تا چه اندازه پر رنگ است؟
بانوان علاقه زیادی به اسکیت نشان داده اند.اتفاقا ما رتبه شانزدهمی بانوان در جهان را هم کسب کرده ایم.این ها مقام هایی نیست که به راحتی به دست آمده باشد.بانوی ایرانی در شرایطی توانست این عنوان را از ان خودش کند که ۵۵ کشور در این مسابقات شرکت کرده اند.

برای حضور در بازی های آسیایی چه برنامه ای دارید؟
فردا شب قرار است به چین سفر کنیم.به احتمال زیاد و با کمک خود ورزشکاران می توانیم عنوان خوبی را کسب کنیم.ما در آسیا عنوان های خوبی داریم که امسال می خواهیم آنها را ارتقا بدهیم.

در حال حاضر جدی ترین رقیب های ایران کدام کشورها هستند؟
کره جنوبی،چین و چین تایپه.این سه کشور سرمایه گذاری زیادی روی اسکیت کرده اند.آنها حتی پروسه ای دارند که سه کشور باه متمرین می کنند.آنها خیلی قوی شده اند اما این نباید دلیلی شود که ما تمریناتمان را انجام ندهیم.من به بچه های تیم ملی ایران خیلی امیدورام.

شما یک جلسه ای را هم با مسئولان وزارت کار برگزارکردید.این جلسه چه ارتباطی به اسکیت داشت؟

ما گفت و گویی با آنها داشتیم که بتوانیم برای افزایش بهروه وری کارگران اسکیت را وارد کارخانه ها کنیم.این اتفاق درکشورهای دیگر افتاده است و بازده خوبی هم داشته است.کارگران با استفاده از اسکیت هم می توانند کارهای خود را انجام بدهند و هم آمادگی جسمانی شان را بالا ببرند.

۲۵۱ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.