فریب نسخه های رایگان آنتی ویروس ها را نخورید

یک کارشناس فناوری اطلاعات عنوان کرد: با نصب آنتی ویروس ها بر روی سیستم اطلاعات سیستم کاربران به شرکت های تولید کننده ارسال می شود.

محمد شایان کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: هنگام فعال بودن آنتی ویروس ها بر روی سیستم، به سرور مرکزی شرکت تولید کننده متصل می شود و اطلاعات جدید ویروس ها را از آن دریافت می کند.
 
وی در ادامه افزود: شرکت های معتبر و نرم افزارهای کاربردی و مهم مانند آنتی ویروس ها در زمان اتصال به اینترنت به صورت کامل با سرور اصلی خود در تماس هستند و شرکت ها به راحتی می توانند تشخیص بدهند که نرم افزار مورد استفاده اورجینال بوده و یا به صورت تریال و یا کرک شده می باشند.
 
از آنجایی که نسخه های اصلی با گواهی معتبر دارای ضمانت و پشتیبانی می باشد، این شرکت ها محصولات خود را شدیدا مورد کنترل قرار داده لذا در صورتی که کاربری از نسخه غیر اصلی و کرک شده استفاده نمایند، آپدیت های ارسال از سرور اصلی با نسخه های اصلی و تریال تفاوت خواهد داشت.
 
وی در ادامه گفت: نقطه قابل متمایز در این است که شرکت های خدمات دهنده از سیستم کاربرانی که از نسخه کرک شده استفاده می کنند به عنوان محل تست برنامه و آپدیت های شرکت خدمات دهنده آنتی ویروس قرار می دهد.
 
وی در پایان اظهار داشت: بعضی از شرکت ها در ابتدای امر هیچ گونه اجازه ای برای آپدیت و بروز رسانی به نسخه های کرک شده نمی دهند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.