فریدون حافظی به خانه ابدی رفت/ سالار عقیلی برای استاد خواند

۲۰خردادماه،

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد استاد فریدون حافظی صبح امروز با حضور اهالی موسیقی در مقابل تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، این مراسم با حضور حمید شاه آبادی، علی رضا پاشایی، علی ترابی، علی مرادخانی، حمیدرضا نوربخش، عبدالحسین مختاباد، سالار عقیلی، زیدالله طلوعی ، نصرالله ناصح پور، امین الله رشیدی، بیژن بیژنی و محمد سریر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدعباس سجادی گفت: از امروز به بعد فریدون حافظی در قلب های همه ادامه خواهد پیدا کرد و برای همیشه یادش در دل های ما زنده خواهد بود.

در ادامه مراسم عباس عظیمی افزود: موسسه هنرمندان پیشکسوت وظیفه دارد در غم و شادی هنرمندان شریک آنها باشد و همین جا اعلام می کنیم که نخواهیم گذاشت حانواده این هنرمند عزیز نگرانی خاصی از بابت مسئله ای داشته باشند. همچنین من این گلایه را از نامزدهای ریاست جمهوری دارم که چرا تا کنون هیچ اشاره ای به وضعیت هنرمندان پیشکسوت نکرده اند و هیچ برنامه ای را در خصوص آنها بیان نکرده اند.

عبدالحسین مختاباد خواننده نیز گفت: هر روز دلم به زیر باری دگر است/ در دیده زهجر خاری دگر است. چند وقتی است که هر بار دور هم جمع می شویم در غم از دست دادن عزیزی است و این بسیار ناگوار است.از دهه ۷۰ من در خدمت استاد فریدون حافظی بودم و من همیشه به این موضوع افتخار می کنم.استاد حافظی تمام عمر به موسیقی خدمت کرد و با پر کشیدنش ما را داغدار کرد.

همچنین سالار عقیلی خواننده جوان موسیقی سنتی دربارهٔ این استاد موسیقی گفت: این ضایعه اسفناک را به جامعه هنری تسلیت می‌گویم، متاسفانه امسال و سال قبل سال‌های خوبی برای هنر و هنرمندان نبود و شاهد از دست دادن هنرمندان بزرگ کشور بودیم. من سالها با خانواده حافظی در رفت و آمد بودم و این افتخار را داشتم که چندین اثر از فریدون حافظی را اجرا کنم.

وی بیان کرد: استاد چهار هفته پیش با من تماس گرفتند و گفتند یک آهنگ تازه برایت ساخته‌ام ، بیا که قطعه را تمرین کنیم.

در ادامه این خواننده قطعه “رقص گیسو” را به یاد این استاد اجرا کرد.

در ادامه حمید رضا نوربخش خاطرنشان کرد: استاد حافظی بیش از ۷ دهه برای موسیقی زحمت کشیدند و تنها سوال من این است که آقایان مدیر آیا هنرمندان باید در بستر بیفتند که سراغی از آنها بگیریم؟ آیا باید رو به مرگ باشند که احوال آنها را جویا شویم؟ آقایان مدیر قدری به خود بیایید. بسیاری از شبکه های بیگانه هر روز با انواع دعوتنامه های مختلف از هنرمندان دعوت می کنند تا به کشورهای بیگانه مهاجرت کرده و در آنجا به فعالیت ادامه دهند. اما من می دانم که هنرمندان ایرانی کشور خود را دوست دارند و می خواهند در آنجا به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرعامل خانه موسیقی در ادامه با خواندن شعر “امروز که در دست توام مرحمتی کن/ فردا که شوم خاک چه سود اشک ندامت” بیان کرد: من سئوالم از مسئولان این است که آیا به وظیفه خود عمل کرده اند؟ همچنین کاندیداهای ریاست جمهوری باید تکلیف خودشان را با موسیقی مشخص کنند؛ متاسفانه کاندیداهای ریاست جمهوری حتی از بردن نام موسیقی نیز ابا دارند.

در بخش پایانی این مراسم نیز نغمه حافظی فرزند زنده یاد فریدون حافظی گفت: از همه عزیزانی که به اینجا آمده اند تشکر می کنم؛ همچنین از مادرم قدردانی می کنم که همواره محیطی آرام را برای فعالیت پدرم فراهم آورده بود. پدرم اثر”رقص گیسو” را بسیار دوست داشت؛ یک بار که نزدیک به ۴۸ ساعت توان سخن گفتن را از دست داده بود من او را به کنار پیانو بردم و همزمان با نواختن “رقص گیسو” شعر این اثر را زمزمه کرد که به ناگاه دیدم ایشان نیز آغاز به زمزمه کردند.

در پایان مراسم نیز پیکر زنده یاد فریدون حافظی به سمت بهشت زهرا(س) تشییع شد تا در خانه ابدیش به خاک سپرده شود.

گزارش تصویری مرتبط
 

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.