فریدون عباسی: ایران از انرژی هسته ای برای رفاه و آسایش مردم استفاده می کند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘فریدون عباسی’ روز چهار شنبه در آیین افتتاح مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: تلاش های صورت گرفته در این زمینه بدون روحیه انقلابی امکان پذیر نبود.

رییس سازمان انرژی اتمی با یادآوری اینکه پیش از انقلاب اسلامی همه فعالیت صنعت هسته ای کشور متکی بر قراردادهایی با شرکت های خارجی بود، افزود: در آن زمان سایر بخشهای صنعتی کشور نیز متکی به حضور مستشاران خارجی بود و شاهد پشرفتهای ظاهری در کشور بودیم.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و مدیریت جنگ تحمیلی فرصتی برای دانشگاه های کشور در جهت تربیت نیروی انسانی و متخصصان مورد نیاز در صنایع مختلف کشور فراهم شد.

عباسی تصریح کرد: با اتکا به این متخصصان و توانمندی های داخلی امروز توانسته ایم در بسیاری عرصه ها به خودکفایی برسیم به طوری که اکنون توانایی صدور خدمات تخصصی به خارج کشور را داریم.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که برنامه ایران، رقابت و صادرات این نوع خدمات به سایر کشورها است، افزود: در ابتدا می توانیم صادرات علم و فناوری به دنیای اسلام و مستضعفان داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحول و دیانت را به همراه تخصص، عامل موفقیت ایران در عرصه های مختلف علمی و تخصصی دانست و گفت: دفاع از منافع کشور با توجه به هجمه هایی که علیه ما وجود دارد متکی به دیانت، تخصص و تعهد است.

عباسی یاداور شد: در عرصه ای که به سر می بریم همه فرایند چرخه سوخت، غنی سازی، راه اندازی و کارهای پژوهشی با آرمان گرایی و تکیه بر ارزش های اسلام در حال انجام است.

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه انجام کارهای تخصصی بدون شرکت در کارهای جمعی امکان پذیر نیست ،خاطر نشان کرد: در صورتی که کارهای جمعی را سرلوحه خود قرار داده و از هم دور نشویم کارهای بزرگتری را برای کشور و اسلام انجام می دهیم.

وی همچنین ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت و تشکر از تلاشهای شبانه روزی صورت گرفته برای تکمیل مسجد این سازمان خاطر نشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند با پررنگ کردن دیانت وتعهد می توان کارهای بزرگی را در جهت خدمت به کشور و اسلام انجام داد.

سیام**۲۰۲۳**۲۰۲۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۴۳۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.