فشار بر روی بازار آزاد و صرافی‌ها کاهش می‌یابد

اعتماد عمومی باید در بازار ارز ایجاد شود. این کار آغاز شده منتهی به نتیجه رسیدن آن زمان‌بر است.

صمد کریمی، سخنگوی مرکز مبادلات ارزی ‌با بیان این مطلب اظهار کرد: شبکه صرافی‌های مجاز و تمام صرافان تعامل خوبی با بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور در تامین اسکناس برای مسافران، بیماران و دانشجویان داشته که انشاء‌اله با کمک شبکه صرافی‌های مجاز بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که خرید و فروش نیز بسیار تسهیل شود.
کریمی در ادامه افزود: با این کار به راحتی می‌توان با یکی دو درصد بالای نرخ مبادله‌ای ارز از صرافی‌های مجاز ارز تهیه کنند که البته این موضوع زمان‌بر است.
وی گفت: وقتی تقاضاهای خرد را پوشش دهیم در نهایت فشار بر روی بازار آزاد و حتی شبکه‌ی صرافی‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.
وی تاکید کرد: نظارت بر روی کار صرافی‌ها توسط بخش نظارت ما انجام می‌شود.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی همچنین با بیان این که ما درصدد ایجاد ثبات در بازار هستیم و این هدفی بود که به آن مایل شدیم، گفت: هدف بعدی ما تقویت پول ملی است که از طریق همین مرکز با حمایت تولید و حفظ اشتغال، انشاء‌اله به آن خواهیم رسید و در کنار آن هم سیاست‌های پولی، سیاست‌های مالی، انضباط مالی، کنترل نقدینگی و سایر ابزارهای پولی که وجود دارد می‌توانیم طراحی کنیم.
وی ادامه داد: بر اساس مقررات ارزی کشور دارندگان ارز می‌توانند در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند و سپرده‌گذاری مدت‌دار داشته باشند که به این سپرده‌ها هم سود تعلق می‌گیرد. این سپرده‌ها عندالمطالبه است یعنی هر زمانی که مشتریان وجوه ارزی خود را از بانک بخواهند می‌توانند همراه سودشان اخذ کنند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.