فصل جدید مک‌لارن در انتظار نمایشگاه پاریس

فصل جدید مک‌لارن در انتظار نمایشگاه پاریس

Bookmark and Share

مک‌لارن با انتشار عکس بالا از آغاز فصل «هیجان انگیزی» از خودروسازی در این کارخانه خبرداده است. به نظر می‌رسد این عکس طرحی از سوپرکار جدید کارخانه انگلیسی است که قرار است در نمایشگاه پاریس رونمایی شود. 

این ماشین که به نوعی جانشینی برای مدل افسانه‌ای F1 است در محافل خودروسازی  P12 نامیده می‌شود.  مک‌لارن F1 خودروی افسانه‌ای ساخت این کارخانه بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸ بود. این سوپر کار در زمان خود با ثبت رکورد ۳۹۱ کلیومتر در ساعت، سریعترین ماشین جهان بود و تنها ۱۰۶ دستگاه از آن ساخته و با قیمت یک میلیون دلار فروخته شد. 

فصل جدید مک‌لارن در انتظار نمایشگاه پاریس

کارخانه هنوز به طور رسمی نامی برای مدل جدیدش اعلام نکرده و جزییاتی از آن منتشر نشده است، اما گفته می‌شود موتور آن نمونه تقویت شده موتور هشت سیلندر ۳.۸ لیتری مدل MP4-12C  این کارخانه است که به سبک ماشین‌های مسابقات فرمول یک به سیستم کرس KERS مجهز شده است. کرس در ماشین‌های فرمول یک، سیستمی است که هنگام ترمز کردن انرژی رها شده از چرخ‌ها را ذخیره می‌کند و راننده وقتی به شتاب و سرعت بیشتر نیاز دارد، این انرژی را با فشار دادن یک دگمه دوباره به چرخ‌ها منتقل می‌کند. گفته می‌شود کارخانه‌های دیگر خودروسازی مثل پورشه و فراری هم در مدل‌های آینده خود از سیستم مشابهی استفاده خواهند کرد. 

برای دیدن این خودرو و دانستن جزییات بیشتر باید بیست روز دیگر صبر کرد اما عجیب نخواهد بود که همزمان با نمایشگاه پاریس مک‌لارن برای پیش‌فروش این «فصل تازه» در کارخانه‌اش آماده باشد. 

برچسب ها : نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ | مک‌لارن | تاریخ : ۲۰۱۲/۰۹/۰۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.