فضای مجازی در خدمت اقتصاد تولید محور و مردمی

۲۱خردادماه، فاوانیوز : بی شک عصر تازه عصر اقتصاد دانش بنیان است. در این عصر پایه توسعه اقتصادی تولید و توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان می باشد. امروزه بزرگترین و ثروتمندترین شرکتهای دنیا از شرکتهای نفت و بانکی و خودرو سازی جای خود راب ه شرکتهای دانش بینان مثل مایکروسافت و غیره داده اند. کارآفرینی و کسب و کارهای فضای مجازی آنچنان متنوع و شتابان است که عرصه بر سایر حوزه تنگ شده است.

از سوی دیگر تجارت و اقتصاد الکترونیکی زمینه حذف واسطه ها و افزایش رقابت را فراهم ساخته است که این منجر به کاهش قیمت و افزایش کیفیت محصولات و خدمات گردیده است. از دیگر نکات مهم تاثیر فضای مجازی بر عرصه اقتصاد شفافیت اطلاعاتی و نیز ایجاد پایگاههای صحیح اطلاعاتی برای تصمیم گیریها و تصمیم سازیهای اقتصادی است. بطور مثال تجربه نسبتاً خوب کارت هوشمند سوخت و بانکداری الکترونیکی زمینه اجرای بخشی از طرح هدفمندی یارانه ها را در کشور فراهم ساخته است.

لذا با عنایت به موارد فوق اینجانب سعی خواهم کرد تا در راستای اقتصاد تولید و محور و مردمی با توسعه اقتصاد  و تجارت الکترونیکی زمینه سودجویی و دلالی تا حد امکان از بین برود. باید با سیاستهای حمایتی زمینه شکل گیری کسب و کارهای سالم اقتصادی در فضای مجازیفراهم گیردد که این امر در کنار اصل ۴۴ زمینه مردمی سازی اقتصاد را فراهم می کند.

از جمله جدیترین برنامه ایجاد سامانه های اطلاعاتی دز زمینه اطلاعات اقتصادی است که هم زمینه تصمیم سازی و تصمیم گری صحیحتر را فراهم کند و هم با ایجاد شفافیت اطلاعاتی زمینه فساد و تخلف دراقتصاد تا حد امکان از بین برود.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.