فضای پررونق فکری با صدور بخشنامه در دانشگاه‌ها ایجاد نمی‌شود

۳۰ آبان ،

252-1.JPG

رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با تأکید بر لزوم بسترسازی در حوزه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی و فضای پررونق فکری چیزی نیست که با صدور بخشنامه ایجاد شود. نباید برای راه‌اندازی این کرسی‌ها عجولانه اقدام کنیم و منتظر نتیجه سریع‌الوصول باشیم.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم با حضور در دانشگاه آزاد آشتیان در گفت‌و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، به ویژگی‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: حضور حوزه علمیه و دین در دانشگاه و برقراری ارتباط مستقیم در بستر دانشگاه با مخاطبینی که اصحاب علم می باشند از مهمترین این ویژگی‌هاست و اگر در این فضا بین مسوولان نهاد و دانشگاهیان همفکری، هم‌افزایی و هم‌اندیشی صورت بگیرد علاوه بر دانشگاه برای نهاد نیز منشأ اثر خواهد بود.

وی افزود: ما سعی می‌کنیم با ایجاد شبکه‌های منسجم فرهنگی در دانشگاه به اهداف فرهنگیمان دست پیدا کنیم و در این برهه حساس تاریخی، نقش جامعه دانشگاهی را در تحولات کشور پررنگتر کنیم.

ایمانی‌مقدم اظهار کرد: دانشجو و استاد باید احساس کند فضا برای ابراز نظر او باز است و بستر خوب تعامل فکری و اندیشه‌ای را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم، در عین حال باید هویت مستقل دانشگاه را نیز بپذیریم چراکه دانشگاه نباید ابزار دست گروه‌های سیاسی شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه به عنوان مرجع اندیشه‌ها و گرایش‌ها باید هویت مستقل خود را حفظ کند، تصریح کرد: اگر این مولفه‌ها در کنار یکدیگر جمع شوند ما می‌توانیم امیدوار باشیم یک فضای پر رونق سیاسی فرهنگی در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در پایان بر لزوم بسترسازی قانونی و مدیریتی برای ایجاد این کرسی‌ها و همچنین پذیرش هویت مستقل دانشگاه‌ها توسط مسئولان دولتی و غیردولتی تأکید و خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد چنین بسترهایی آرام آرام به سمت یک فضای آزاداندیشی پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.