فضا برای تولیدکنندگان جهت حضور در بازارهای بین المللی باید فراهم شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیرفلزی، بهداشتی و غذایی سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه فضا برای تولیدکنندگان جهت حضور در بازارهای بین المللی باید فراهم شود اظهار نمود: در این جهت ۱۴ استاندارد جهانی تدوین شده و ۳۸ عنوان نیز در دست بررسی است.

به گزارش تفسیری خبرنگار ایسنا، غلامرضا امینی گفت: تا پایان دو سال آینده همهی فعالیت های صنعتی منجر به تولید کالا استاندارد ملی خواهند داشت.

او با اشاره به اینکه تولیدی مطلوب و خوب خواهد بود که صادرات محور باشد و در بازارهای بین المللی عرضه شود افزود: تولید صادرات محور بنای توسعه اقتصادی است که برای محقق شدن این امر باید بدانیم چه معیارهایی را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه استاندارد، مقررات فنی و روحیه های ارزیابی انطباق سه موردی است که برای عرضه کالا در بازارهای بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: استانداردهای بین المللی تکنولوژی سایر کشورها، درک زبان فنی مشترک کشورها و نیاز بازارها را به ما نشان می دهد.

به گفته وی تا پایان سال قبل ۱۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد ملی در زمینه های مختلف در کشور نوشته شده است.

این مقام مسوول تصریح نمود: نهضت ملی در خصوص اینکه همه فعالیت های صنعتی منجر به تولید کالا احصاء و برای آن ها استانداردهای ملی نوشته شده شود آغاز شده است.

وی خاطرنشان نمود: تا به امروز حدود ۴۰ هزار نفر در سازمان ملی استاندارد و در شرکت و در مراکز استانداردسازی ساماندهی و تایید صلاحیت شده اند و در بخش های مختلف از آن ها استفاده می گردد.

مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیرفلزی، بهداشتی و غذایی سازمان ملی استاندارد با اشاره به شعار ملی و بین المللی امسال مبنی بر ضایعات کمتر و نتیجه بهتر با استفاده از استانداردها توضیح داد: این موضوع بحثی بوده است که کشور ایران طی چند سال قبل با نام گذاری سال اصلاح الگوی مصرف به آن دست یافت.

وی با ذکر اینکه ایران تولید محور است و تولید سبب توسعه اقتصادی این کشور خواهد شد تاکید نمود: برنامه ریزی های سال های قبل مبنی بر اینکه بنای اقتصاد کشور بر ذخایری همچون نفت است؛ اشتباه بوده است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی نیز در همایش استاندارد و کیفیت در بجنورد گفت: این اداره کل حاوی سه آزمایشگاه غذایی، شیمیایی، بیوتکنولوزی و کالیبراسیون بوده و علاوه بر آن ۲۰ آزمایشگاه همکار نیز تایید صلاحیت شده که این اداره کل از آن ها استفاده می نماید.

علی اصغر رضا زاده افزود: تاکنون ۲۰ استاندارد ملی در این استان تدوین شده است و ۱۵۸ واحد نیز مشمول استاندارد اجباری می باشند.

وی ادامه داد: همهی مواد غذایی تولیدی در این استان حاوی پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشند.

رضا زاده تصریح نمود: تا پایان امسال ۹۰ درصد از مصالح ساختمانی تولیدی در این استان حاوی پروانه علامت استاندارد می شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.