فعالیت حوزه در عرصه قرآنی یک ضرورت است

  استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، گفت: خوشبختانه حضور خوب حوزه در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم، انعکاس خوبی داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،حجت الاسلام والمسلمین روحانی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم با حضور در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین ا لمللی قرآن کریم، اظهار داشت: از قبل از سال ۸۰ تا کنون، هر ساله در نمایشگاه قرآن حضور پیدا می کنم اما بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خیلی جامع و از لحاظ فنی و شکل ظاهری بسیار قابل توجه است.
وی افزود:  تنوع بسیار خوب غرفه‌ها و ارایه کارهای نو موجب شده امسال شاهد استقبال خوبی از سوی مردم باشیم و این نشان می دهد، مردم کارهای نو، زیبا و شکل زیبای غرفه ها را دوست دارند.
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم فعالیت های بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بخش حوزوی نمایشگاه قرآن هم از نظر شکل ظاهری و هم از نظر محتوایی بسیار خوب بود و مردم با رغبت به این بخش مراجعه می کنند.
حجت الاسلام و الملسمین روحانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حضور خوب حوزه در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم، از انعکاس خوبی برخوردار بوده است.
وی حضور حوزه در فعالیت های قرآنی را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: به همان اندازه که حضور روحانی در جامعه ضرورت دارد، حضور حوزه نیز در عرصه فعالیت های قرآنی یک ضرورت است.
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که در حال حاضر فضای خوبی برای فعالیت های فرهنگی در تمام دنیا فراهم است و روحانیون نیز باید از این فرصت استفاده کنند، گفت: همان گونه که حضور روحانیان در جبهه های جنگ جلوه بالایی داشت، در حال حاضر نیز حضور روحانیون در جبهه فرهنگی لازم است؛ لذا باید طلاب جوان را برای حضور در عرصه های فرهنگی تشویق نمود.
وی برپایی غرفه آستانه حضرت عباس(س) در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را کاری زیبا و پر جاذبه برای مخاطبان دانست و گفت: این حاکی از یک ذوق فرهنگی و هنری دارد زیرا شیعیان با اهل‌بیت(ع) ارتباطی وثیق دارند از این رو وجود غرفه خضرت عباس(ع) در نمایشگاه قرآن معنویت خاصی را به این نمایشگاه بخشید.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.