فعالیت پزشکان متخصص در سطح یک پزشک خانواده شهری

شنبه ۷ مرداد – ۰۹:۵۴:۵۸ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

علاوه بر پزشکان عمومی، پزشکان متخصص داخلی، عفونی، اطفال و پزشکی اجتماعی می توانند در سطح یک برنامه پزشک خانواده شهری فعالیت کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن بیان این مطلب گفت: در صورتی که این پزشکان متخصص در سطح یک فعالیت کنند نمی توانند بیمار را به خودشان ارجاع دهند.
دکتر محمد حسین پور ابراهیمی گفت: هر پزشک می تواند حداقل ۵۰۰ نفر و حداکثر ۲۵۰۰ نفر را تحت پوشش خود قرار دهد و موظف است روزانه ۸ ساعت در محل خدمت خود حضور داشته باشد.
وی افزود: اگر پزشکی نتواند تمام وقت فعالیت کند می تواند به صورت نیمه وقت فعالیت کند به شرط اینکه بیشتر از نیمی از جمعیت مجاز، یعنی ۱۲۵۰ نفر را تحت پوشش خود نداشته باشد.
پور ابراهیمی گفت: مطبی که پزشک به همراه یک ماما یا پرستار و منشی خود در آن مستقر است پایگاه بهداشتی بوده و هر چهار مرکز بهداشتی تحت پوشش یک مرکز مجری هستند.
وی گفت: کلیه خدمات سطح یک اعم از ویزیت، دارو و خدمات سرپایی، در صورتی که در چارچوب نظام ارجاع انجام شوند رایگان می باشد.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: افراد می توانند در غیر ساعات فعالیت پزشک خود به اورژانس مراجعه کرده و اگر منجر به بستری شدن بیمار شود کلیه هزینه های سطح یک رایگان خواهند بود.
وی افزود: اگر هنگام مراجعه بیمار نیاز به بستری شدن وی نباشد، ۷۰ درصد هزینه ها توسط بیمه و ۳۰ درصد توسط خود فرد پرداخت می شود.
وی درخصوص خدمات مسافران گفت: ۷۰ درصد هزینه خدمات مسافران توسط بیمه و ۳۰ درصد توسط خود شخص پرداخت می شود.
معاون فنی معاونت بهداشتی در پایان گفت: بعد از ثبت نام مردم، پزشک موظف است تمام افراد تحت پوشش خود را به صورت رایگان معاینه و اطلاعات آنها را در پرونده الکترونیک سلامت ثبت کند و یک کد پرونده در اختیار هر فرد قرار دهد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۸۰۹۵۴۵۸۰۴۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.