فعالیت گشت های شبانه روزی ویژه ایام نوروزی در استان فارس

۲۷م اسفند ،

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: امسال نیز همزمان با تجدید حیات گشت های شبانه روزی ویژه ایام نوروزی در استان فارس فعال می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در آستانه فرا رسیدن عید نوروز گفت: امسال نیز همزمان با تجدید حیات طبیعت و آغاز سال نو همچون سالهای قبل استان زیبا و تاریخی و فرهنگی فارس، میزبان میهمانان نورزی و حضور خیل عظیمی از طبیعت دوستان در دامان طبیعت و اکثر مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان فارس می باشد.
 
وی افزود: در آستانه فرا رسیدن فصل سفرهای نوروزی  گشت های شبانه روزی ویژه ایام نوروزی به منظور گشت و کنترل مستمر در مناطق و بویژه کنترل مراکز خدماتی، تجاری و صنعتی آلوده زا در سطح شهر و به تبع آن در کلیه شهرستانهای استان فارس و مناطق تحت حفاظت در استان فارس تشکیل شده است.
 
ابراهیمی کارنامی  همچنین گفت: در سال قبل هزاران مسافر نوروزی از مناطق تحت حفاظت محیط زیست فارس دیدن کردند و پیش بینی ما این است که امسال نیز با توجه به اقبال عمومی از طبیعت گردی شاهد حضور   مسافر ان  نوروزی در مناطق باشیم لذا اداره کل محیط زیست فارس تدابیری را برای حضور این مسافران در مناطق اندیشیده است که از آن جمله تشکیل گشت های ویژه محیط زیست در مناطق تحت حفاظت همچنین توزیع بروشور، کیسه های زباله به شهروندان وارائه اطلاعات لازم در خصوص مناطق می باشد.
 
همچنین شماره تلفن های  ۲۳۱۷۷۷۳و۲۳۱۷۷۵۳ به صورت شبانه روزی در مراکز اداره کل جهت پاسخگویی به شهروندان و مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.
 
وی ضمن ارج نهادن به حضور میهمانان نوروزی، صیانت و حفاظت از طبیعت و محیط زیست استان و جلوگیری از هرگونه تخریب و آلودگی در طبیعت زیبای خدایی را بهترین سپاس بر خالق آن و وظیفه ای شرعی، قانونی و انسانی دانست و مشارکت همگان بویژه مهمانان نوروزی را در حفظ و پاسداشت از طبیعت زیبای الهی و تلاش در راستای حفظ بهداشت آب و خاک، جلوگیری از پراکنش زباله بویژه در اطراف جاده ها، اماکن تفریحی ، رودخانه ها، چشمه ها و فضاهای سبز و در نهایت رعایت بهداشت زیست محیطی، خواستار شد.
 
 وی همچین تصریح کرد: آلودگی محیط زیست و تخریب طبیعت زیبای خداوند نه تنها نوعی ناسپاسی از نعمتهای بیکران خالق هستی و قدرنشناسی و گناه نسبت به طبیعت و محیط است بلکه سبب تشدید معضلات زیست محیطی و افزایش انواع آلودگیهای مخاطره آمیز و تهدید کننده سلامتی زیستمندان جامعه میگردد و این در حالی است که امروزه بدلیل افزایش فشارهای روانی، اجتماعی و عصبی ناشی از توسعه بی رویه صنایع، جمعیت و…. ما بیش از پیش به طبیعت، سرسبزی و پاکیزگی آن نیازمندیم و مسلما” هرگونه کوتاهی و بی توجهی در تخریب طبیعت و آلودگی آن نه تنها سلامتی ما را تهدید می کند بلکه باید جوابگوی وجدان خود و آیندگان نیز باشیم.
 
ابراهیمی کارنامی همچنین اظهار داشت: همکاری و مشارکت با بازدید کنندگان از طبیعت به کلیه واحدهای تابعه با حضور گشت های ویژه ایام نوروزی در کلیه مناطق پیش بینی و ابلاغ گردیده و مقرر شده علاوه بر کنترل مناطق ، با توجه به تاثیر سویی که فعالیت مراکز تجاری و صنعتی و خدماتی و … آلوده زا بر سلامتی شهروندان و مسافرین در ایام نوروزی دارد، بنحوی موثرتر این فعالیت ها کنترل و قطعا” از اقدامات آلوده زا که با سلامتی و بهداشت مردم در ارتباط باشد بشدت جلوگیری و برخورد قانونی خواهد شد.
 
وی همچنین آمادگی کلیه ادارات محیط زیست استان فارس ، اعم از مرکز و کلیه شهرستانهای استان را برای دریافت و رسیدگی به شکوائیه های مردم عزیز استان اعلام نمود که شهروندان می توانند در این راستا مشکلات و موضوعات زیست محیطی شهر و اماکن خود را بطور شبانه روزی به ادارات محیط زیست مستقر در شیراز و سایر شهرستانهای استان اعلام و قطعا” رسیدگی خواهد شد.
 
گفتنی است، تالاب زیبای بین المللی پریشان در شهرستانهای کازرون، آبشار مارگون در شهرستان سپیدان، بهشت گمشده در مرودشت، دریاچه های زیبای طشک و بختگان در نیریز، پارک ملی بمو در نزدیکی شیراز و سایر مناطق تحت حفاظت استان فارس هر ساله میزبان تعداد کثیری طبیعت دوست مسافر به این استان می باشد. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.