فعالیت‌های شرکت نفت “توتال” فرانسه مختل شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اعتصاب کارکنان، فعالیت برخی از پالایشگاه‌های شرکت توتال فرانسه را مختل کرده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از لوموند، ۱۰ روز است که پالایشگاه‌های شرکت بزرگ نفتی توتال فرانسه به سبب اعتصاب کارکنان فلج شده‌اند.

در حالی که دو پالایشگاه از پنج پالایشگاه این شرکت در خاک فرانسه فعالیت‌های عادی خود را از سر گرفته‌اند، بنا بر اعلام اتحادیه‌های صنفی، کارکنان سه پالایشگاه دیگر به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

کنفدراسیون عمومی کار فرانسه که به همراه اتحادیه صنفی نیروی کارگری منشا این اعتصاب است، خواستار افزایش حداقل ۱۰۰ یورویی دستمزد ماهانه و پاداش سالانه هزار و ۵۰۰ یورویی است و شرکت توتال را به مذاکره دعوت کرده است.

اما توتال بر این باور است که قبلا با توافقنامه امضا شده با سه اتحادیه صنفی که در آن افزایش ۱٫۵ درصدی دستمزدها پیش‌بینی شده به این درخواست‌ها عمل کرده است.

در حالی که اتحادیه‌های صنفی با رد پیشنهاد توتال اعلام کرده‌اند که این افزایش‌ها بسیار کمتر از افزایش‌های سال‌های پیش است و این درحالی است که به اعتقاد فعالان صنفی، اوضاع مالی توتال رو به راه است.

علاوه بر دو پالایشگاه توتال که اعتصاب در آنها متوقف شده است، سه پالایشگاه دیگر که توسط شرکت‌ها در خاک فرانسه بهره‌برداری می‌شوند، در حال فعالیت می باشند.

مسئولان توتال و نمایندگان بخش نفت فرانسه خاطر نشان کرده‌اند که تامین نیازهای سوختی فرانسه، با این اعتصاب‌ها مختل نشده و در این مدت بخشی از نیاز فرانسه با واردات تامین شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.