فعالیت‌های قرآنی باعث معنوی شدن فضای کشور می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی روز سه شنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد مقدس افزود: در سال‌های اخیر توجه به برنامه‌های قرآنی افزایش یافته و این عنایت و رویکرد به قرآن باعث خیر و برکت برای کشور می شود.

وی کسب آگاهی و معرفت نسبت به تعالیم قرآنی برای بهره‌مندی از زندگی و جامعه‌ای سالم و قرآنی را امری لازم و ضروری دانست و برآن تاکید کرد.

آیت‌الله موسوی اردبیلی ، اشاعه و ترویج آموزه‌های قرآنی را از مهم‌ترین وظایف مسوولان و رسانه‌ها در جامعه دانست.

این مرجع تقلید همچنین برپایی نمایشگاه‌ها و مسابقات قرآنی را در اعتلای فرهنگ قرآنی و تحقق جامعه قرآنی که از آرمان‌های امام راحل بود؛ موثر دانست.

**برگزاری اجلاس سران غیر متعهد در تهران از اهمیت زیادی برخوردار است

رییس دانشگاه مفید همچنین برگزاری اجلاس جنبش سران غیر متعهد در تهران را در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در شرایط خاص کنونی و با توجه به تحولات منطقه و نیز اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان و نیز القای انزوای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی توسط آمریکا و سران استکبار، برگزاری اجلاس در تهران از نظر سیاسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیت الله موسوی اردبیلی تصریح کرد که برگزاری این اجلاس در تهران نشان‌دهنده ثبات سیاسی و استحکام نظام اسلامی در سطح جهان است و تصویر واقعی از جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ارائه خواهد کرد.

‘سید محمد حسینی ‘ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ‘گزارشی از فعالیت‌های قرآنی’، ‘تشکیل معاونت قرآن و عترت در وزارت ارشاد’، ‘حضور مؤثر رییس‌جمهور در سفر اخیر به عربستان و شرکت در نشست فوق‌العاده کنفرانس کشورهای اسلامی’،’ تثبیت جمعه آخر ماه مبارک رمضان در تقویم کشورهای اسلامی به‌عنوان روز قدس و حمایت از فلسطین با تلاش وزارت ارشاد’ و دیگر اقدامات فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وگرامی داشت علماء و مفاخر ارائه کرد.

فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۵۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.