فعالیت اتاق فکر شورای ادبیات داستانی و شورای شعر جوان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کمال شفیعی با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه مدتی است که تدابیری برای تشکیل حلقه نویسندگان و حلقه شاعران و برنامه‌ریزی‌های مربوط به هر یک صورت پذیرفته و از این رو کانون اساتید ادبی در حوزه هنری شکل گرفته است و جلساتی هم با عنوان هم اندیشی نویسندگان و هم اندیشی شاعران برگزار می‌شود و از دل این هم اندیشی شورای ادبیات داستانی جوان و شورای شعر جوان پدید خواهد آمد که طی ایام جشنواره شاهد به بار نشستن آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته با حضور استادان ادبی و با یک سیاستگذاری خاص و به منظور بالا بردن سطح ادبی شرکت کنندگان جوان کارگاه‌های آموزشی، روند تکمیل سازی آموزش در کارگاه‌های استانی پیگیری شده است.

دبیرهنری دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره اظهار کرد: همچنین کتابخانه‌های استانی تجهیز شده و یا در حال تجهیز است. ضمن آن که شورای تدوین شیوه نامه آموزشی ادبیات داستانی و شعر در حال ساماندهی است.

شفیعی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی اعضای این شوراها را تشکیل می دهند، گفت: استعدادهای خلاق و جوان سراسر کشور که در ارومیه گردهم می‌آیند، طی یک غربالگری انتخاب می شوند و حلقه اولیه تشکیل می‌شود، به طوری که از هراستان حداقل یک نفر درحوزه ادبیات داستانی و نفراتی در سایر بخش‌ها انتخاب خواهند شد.

دبیرهنری این جشنواره خاطرنشان کرد: این اتفاق می‌تواند هر ساله با شناسایی استعدادهای جوان دیگر شکل گسترده تری به خود بگیرد که پشتوانه سازی مناسبی برای خلق آثار مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که در این اتاق های فکر چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: قرار است ضمن تبادل تجربیات جوانان نویسنده و شاعر با اساتید، رصد کردن موضوعات مهم درعرصه ادبیات و ایجاد زمینه برای تولید آثار فاخر، امکان استفاده و مشارکت با نشریه سیمرغ، ایجاد فرصت برای تولید کتاب مورد بررسی قرار گیرد و به نوعی کانون نخبگان ادبی حوزه هنری در قالب این طرح محقق شود.

دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با محدودیت سقف سنی ۳۰ سال، ۲۶ و ۲۷ تیرماه به همت حوزه هنری در ارومیه برگزار خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.