فعالیت بدنی در کاهش فشار خون موثر است

۱۷فروردین۱۳،
ممتاز نیوز: مدیر گروه پیگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت نیشابور گفت: فعالیت بدنی در کاهش فشار خون موثر است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛دکتر محمد آذینی  افزود: مهمترین نیاز انسان برای کسب کرامت انسانی که یکی از سنت های الهی است ، داشتن سلامتی کامل است.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین عوامل ارتقاء سطح سلامتی و شادابی ، افزایش آگاهی و به دنبال آن تغییر نگرش و در نهایت اصلاح رفتار است که در این میان فعالیت بدنی در سلامتی اشخاص و فواید آن نقش مهمی دارد.

دکتر آذینی اظهار داشت: از مهمترین آثار مثبت تحرک بدنی می توان به کاهش فشارخون متوسط اشخاص،کاهش چربی خون مضر،عامل مؤثر در ترک دخانیات و در صورت ترک سبب کاهش موارد عود،کاهش قند خون و کنترل بهتر دیابت،عامل کارکرد بهتر قلب و عروق اشاره کرد.

وی گفت: تحرک و ورزش، عامل پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی (اثر ضد التهابی بر دیواره عروق)، جلوگیری از افزایش وزن و سبب تناسب اندام (از طریق افزایش مصرف انرزی ذخیره شده در بدن)، کاهش ابتلا به سرطان های پستان و رحم در خانم ها و سرطان های کولورکتال در دو جنس،افزایش دقت و حوصله در انجام کارها (خستگی دیرتر و شادابی بیشتر در انجام کارها)، افزایش قدرت حل مسئله و کنترل بهتر استرس است. وی اضافه کرد: حداقل فعالیت فیزیکی برای یک شخص سالم که تأمین کننده اثرات مفید ورزش باشد ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی متوسط در شبانه روز است.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.