فعالیت بیمه های کم کار محدود می شود

بینا- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: فعالیت شرکت های بیمه ای که امتیاز پایینی دارند، محدود می شود.
به گزارش بینا، سید محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی  ضمن اشاره به افزایش سرمایه شرکت های عمومی بیمه ای به ۲۵۰ میلیارد تومانی و سرمایه ۱۲۰ میلیاردی برای شرکت های تخصصی به موج اعلام کرد: به دولت پیشنهاد داده شده که به شرکت های بیمه ای فعال موجود طی سه الی چهار سال فرصت داده شود تا خود را به روز رسانی کنند و خود را با شرایط جدید تطبیق دهند، البته شرکتهای بیمه ای این امتیاز را دارند که اموال خود را تجدید ارزیابی کنند.
وی افزود: اگر سرمایه شرکت های بیمه ای افزایش پیدا نکند، توانگری مالی مد نظر ما عملیاتی نخواهد شد.

محدودیت فعالیت برای شرکتهای امتیاز پایین
رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: امتیاز شرکت های بیمه ای باید بالای ۱۰۰ باشد، اگر امتیاز آنها بالای ۱۰۰ نباشد، بازار آنها کاهش پیدا می کند و محدوده بازار آنها کم می شود.
وی عنوان کرد: ما نباید اجازه دهیم که شرکتی که توان لازم ندارد ریسک های بزرگ هواپیمایی یا پالایشگاهی بگیرد.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین اظهار داشت: شرکت های بیمه ای باید کار خود را به خوبی انجام دهند تا حتی المقدور شکایت کم و رضایت بیشتر باشد.
وی در عین حال بیان کرد: سخت گیری ما در این خصوص به این جهت است که شرکت های فعال موجود توانمند شوند و در بازار رقابتی خود را پیدا کنند و کشش بازار بیمه با توجه به وضعیت تحریمی موجود بیش از پیش جهش پیدا کند.
کریمی ضمن بیان این نکته که، بیمه فروختنی است، گفت: شرکت بیمه ای کرکره خود را بالا زده که مردم به وی رجوع کنند والا کار دیگری ندارد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.