فعالیت دیپلماتیک عربستان و سوریه از سر گرفته شد

در پی تصمیم اتحادیه عرب برای بازگرداندن کرسی سوریه، وزارت خارجه عربستان از سرگیری کار نمایندگی دیپلماتیک خود در دمشق خبر داد. رسانه ها همچنین اعلام کردند که دمشق نیز کار ماموریت دیپلماتیک خود در عربستان سعودی را از سر گرفت.

فعالیت دیپلماتیک عربستان و سوریه از سر گرفته شد

به گزارش ممتاز نیوز، وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد: با در نظر گرفتن تصمیم نشست وزیران شورای وزیران خارجه کشورهای عربی در قاهره که شرکت نمایندگان جمهوری عربی سوریه در نشست های شورای اتحادیه کشورهای عربی از سر گرفته شد، پادشاهی عربستان سعودی تصمیم به از سرگیری کار ماموریت دیپلماتیک خود در جمهوری عربی سوریه گرفته است.

رسانه های رسمی همچنین به نقل از یک منبع در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کردند که دمشق نیز کار ماموریت دیپلماتیک خود در عربستان سعودی را از سر گرفت.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه تایید کرد که سوریه تصمیم گرفته است کار نمایندگی دیپلماتیک خود در عربستان سعودی را از سر بگیرد.

این منبع در بیانیه‌ای به تلویزیون سوریه گفت: بر اساس پیوندهای عمیق و وابستگی مشترک ملت‌های جمهوری عربی سوریه و پادشاهی عربستان سعودی و تجسم خواسته‌های مردم دو کشور و اعتقاد جمهوری عربی سوریه با توجه به اهمیت تقویت روابط دوجانبه بین کشورهای عربی برای خدمت به اقدامات مشترک عربی، جمهوری عربی سوریه تصمیم به از سرگیری کار نمایندگی دیپلماتیک خود در پادشاهی عربستان سعودی گرفت.

شورای اتحادیه کشورهای عربی در نشست فوق‌العاده روز یکشنبه در سطح وزرای خارجه با از سرگیری حضور هیئت‌های سوری در جلسات شورای اتحادیه موافقت کرد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی شورا، «شورای اتحادیه عرب در سطح وزرا تصمیم گرفت تا شرکت هیأت‌های دولت جمهوری عربی سوریه در جلسات شورای اتحادیه عرب را از تاریخ ۷ مه ۲۰۲۳ از سر بگیرد .

بر اساس این بیانیه، شورا بر اهمیت تداوم و تشدید تلاش‌های عربی با هدف کمک به سوریه برای خروج از بحران، بر اساس تمایل به پایان دادن به رنج مردم سوریه تاکید کرد.

وزرای عرب بر اهمیت «ایفای نقش پیشرو عربی در تلاش‌ها برای حل بحران سوریه، پرداختن به همه پیامدهای بحران انسانی، امنیتی و سیاسی بر سوریه و مردم آن» تاکید کردند.

در نوامبر ۲۰۱۱، شورای اتحادیه کشورهای عربی عضویت سوریه را به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.