فعالیت رسمی مرکز جدید مبادلات ارزی از دوشنبه / شروع بکار آزمایشی از فردا

چکیده: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد : مرکز جدید مبادلات ارزی از روز دوشنبه به صورت یکپارچه در سراسر کشور عملیاتی می شود.

محمود بهمنی در پایان نشست ویژه مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، بانک مرکزی و رئیس صندوق توسعه ملی و مراسم آغاز به کار مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز گفت : مرکز مبادلات ارزی از فردا هم به صورت آزمایشی کار خود را آغاز می کند.

وی افزود : با اجرای این طرح همه دارندگان و متقاضیان ارز با مراجعه به این مرکز می توانند ارز خود را عرضه و متقاضیان نیز ارز خود را تأمین کنند.

بهمنی مبنای نرخ عرضه ارز در مرکز مبادلات ارزی را درصدی کمتر از میانگین نرخ بازار غیررسمی اعلام کرد و افزود: اگر تقاضا کمتر شود قطعاً روز و روزهای بعد ارز با نرخ کمتری عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارزی که در این مرکز عرضه می شود مربوط به دولت نیست ، افزود: در مرکز مبادلات ارزی ارز بانک مرکزی ، ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی که متعلق به شرکت پتروشیمی است و ۱۴ و نیم درصد ارز حاصل از فروش نفت و نیز دو تا ۱۰ درصد ارز مربوط به صندوق توسعه ملی عرضه می شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره اشخاص واجد شرایط دریافت ارز از مرکز مبادلات ارزی گفت: در این مرکز در مرحله نخست برای اولویت های سه به بعد ارز اختصاص می یابد و تقاضاها بر اساس ارز موجود پاسخ داده می شود.

بهمنی افزود: با توزیع ارز در این مرکز نرخ ارز در بازار کاهش خواهد یافت ، زیرا بخشی از تقاضا از این مرکز تأمین می شود و فشار تقاضا از بازار برداشته خواهد شد و کاهش تقاضا به طور طبیعی قیمت را کاهش خواهد یافت.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با ایجاد مرکز مبادلات ارزی زمینه ای فراهم شده است تا همه صادر کنندگان، شرکت های دولتی ، خانواده ها و اشخاص دارای ارز بتوانند ارزشان را در این مرکز ارایه کنند و با قیمت مناسب در اختیار واردکنندگان قرار گیرد تا هم آنان ارز خود را با نرخ مناسب به فروش برسانند و هم نیاز بازار تأمین شود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.