فعالیت شبانه برج میلاد برای مسافرین نوروزی

مدیرعامل برج میلاد با تشریح ویژه برنامه های نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان در این مجموعه فرهنگی گفت: امسال با توجه به تلاقی نوروز و ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های شبانه ویژه ای برای این ایام در نظر گرفته شده است که شهروندان و بازدیدکنندگان می توانند همزمان با تعطیلات نوروز از حال و هوای معنوی و مذهبی ماه مبارک رمضان نیز بهره ببرند.

فعالیت شبانه برج میلاد برای مسافرین نوروزی

به گزارش ممتاز نیوز، عباس حیدری با بیان این مطلب افزود: جشنواره نوروز و رمضان برج میلاد از ابتدای سال جدید در مجموعه گردشگری و تفریحی برج میلاد با برنامه های شاد و نوروزگار آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان این مجموعه میزبان گردشگران تا پاسی از شب خواهد بود.

وی در تشریح برنامه های نوروزی برج میلاد گفت: فضاسازی های محوطه برج میلاد متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان انجام شده همچنین پنج سفره هفت سین در برج میلاد در بخش های مختلف چیده شده است که مردم می توانند در کنار این سفره ها عکس یادگاری بگیرند. 

مدیرعامل برج میلاد همچنین از برگزاری ویژه برنامه های گسترده همزمان با روز جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین ماه خبر داد و گفت: نمایشگاه آداب و رسوم ایرانی و نمایش صنایع دستی و سوغات شهرهای ایران تا پایان ماه مبارک رمضان در آبراه شرقی و غربی محوطه برج میلاد برگزار خواهد شد و علاقه مندان علاوه بر آشنایی با آداب و رسوم شهرهای مختلف ایران، می توانند از این غرفه سوغات و صنایع دستی هر شهری را تهیه کنند.

به گفته مدیرعامل برج میلاد این جشنواره به روال سال های گذشته محفلی خانوادگی است که برای همه گروه های سنی برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است که از جمله آن می توان به راه اندازی غرفه بازی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

حیدری با بیان اینکه جشنواره موسیقی اقوام با هدف حمایت از این سبک از موسیقی و همگرایی اقوام ایرانی  در طول جشنواره برگزار خواهد شد، تصریح کرد: توجه به هنرمندان عرصه های مختلف از جمله موسیقی فولکلور نیز در دستور کار ما قرار دارد، به همین دلیل بخشی از جشنواره به اجرای گروه های موسیقی اقوام مانند قشقایی، لر، بختیاری، کرد، بوشهری، آذری، گیلکی، خراسانی، شیرازی، مازندرانی، ترکمن و … اختصاص پیدا کرده است که در ساعت های مشخصی اجراهای محیطی در محوطه برج میلاد خواهند داشت.

مدیرعامل برج میلاد همچنین به فستیوال عروسک های تن پوش و عروسک های غول پیکر اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه اتوبوس های قدیمی تهران از دیگر بخش های جذاب این جشنواره است که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد. 

وی با اشاره به ایام سالگرد وفات حضرت خدیجه (س) در ایام نوروز گفت: همزمان با ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام، شب شعری با حضور شعرا و مداحان اهل بیت همچنین کارگاه خوشنویسی با عنوان اسمای حضرت خدیجه (س) شامگاه ۱۱ فروردین ماه در سکوی دید باز برج میلاد برگزار خواهد شد.

حیدری همچنین اظهار کرد: برنامه هایی برای جلوگیری از منسوخ شدن بازی های نوستالژیک و قدیمی پدران و مادران طراحی شده است که فرزندان به همراه والدینشان این بازی ها را انجام می دهند و خانواده ها می توانند ایام خوشی را در کنار فرزندانشان در طول ایام نوروز به ثبت برسانند.

بنا براعلام روابط عمومی برج میلاد، به گفته حیدری جشنواره رمضانی برج میلاد از ۴ فروردین ماه با اندکی تغییرات در اجرای برنامه های معنوی و مذهبی متناسب با این ماه تا عید فطر ادامه خواهد داشت و بازدید کنندگان می توانند در این ایام از ساعت ۱۸ تا ۲۴ از برنامه های تدارک دیده شده در محوطه برج میلاد استفاده کنند.

حیدری با بیان اینکه جشنواره رمضانی برج میلاد تا ساعت ۲ بامداد میزبان علاقه مندان است، تصریح کرد: برپایی جنگ های نوروزی کودک در گذرگاه برج میلاد، برپایی چایخانه و میزهای خدمات رضوی در محوطه برج میلاد همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، اجرای ویژه برنامه ورزش های باستانی و پهلوانی، برپایی ایستگاه رادیویی عیدانه برج میلاد، ویژه برنامه مشاوره خانواده از دیگر برنامه های جشنواره رمضانی برج میلاد است همچنین سوله بازی ها با برگزاری بازی های هیجانی، بازی های ورزشی و بازی های الکترونیکیبا مشارکت سازمان ورزش شهرداری تهران در قالب جشنواره آرمان در ایام نوروز به صورت رایگان میزبان مهمانان برج میلاد تهران خواهد بود.

مدیرعامل برج میلاد اجرای جنگ های شبانه با حضور عموم مردم را از دیگر بخش های جشنواره نوروزی ۱۴۰۲ برج میلاد اعلام کرد وگفت: برج میلاد به عنوان یکی از مجموعه های گردشگری و تفریحی پایتخت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان میزبان گردشگران و مسافران نوروزی تا بامداد است و این مجموعه صرفاً در روز ۱۳ فروردین ماه که مصادف با روز طبیعت است همچنین در ایام شب های قدر تعطیل خواهد بود.

استقرار اتوبوس‌های تاریخ پایتخت در برج میلاد

موزه نوروزی و غرفه فرهنگی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در محوطه برج میلاد فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش شهر با استقرار اتوبوس های قدیمی و تاریخی پایتخت از اولین روز سال جدید، موزه شرکت واحد در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در محوطه شرقی برج میلاد میزبان شهروندان و مسافران نوروزی است.

در کنار این موزه، غرفه فرهنگی شرکت واحد اتوبوسرانی نیز با ارائه برنامه های متنوع فرهنگی در خدمت شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.